Working girl (9-5, what a way to make a living!) - Reisverslag uit Overpelt, België van Celine Braake - WaarBenJij.nu Working girl (9-5, what a way to make a living!) - Reisverslag uit Overpelt, België van Celine Braake - WaarBenJij.nu

Working girl (9-5, what a way to make a living!)

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Celine

29 Januari 2008 | België, Overpelt

Hallo allemaal!

Gisteren ben ik daadwerkelijk met mijn nieuwe baan begonnen, en dacht, ik vertel maar eens iets over wat ik nu doe/ga doen.

Ik zit nu in Overpelt, België. Hier zit het productiecentrum van onder andere de Wallstreet Market Research (WSMR), een onderdeel van Big Media Group. De laatstgenoemde bestaat uit twee onderdelen; één heeft veel mediatitels, en werkt onder andere voor Amerikaanse tv-zenders. WSMR is ook zo’n titel. Het andere onderdeel doet de praktische kant: de fysieke productie van tijdschriften, de travel desk zorgt dat iedereen op tijd is waar hij/zij moet zijn, de IT-afdeling, enzovoorts. Binnekort wordt WSMR buiten de eerste afdeling geplaatst en verhuist naar een groter kantoor, maar blijft wel verbonden met die praktische kant.

WSMR is een tijdschrift met zogenoemde ‘promotional content’. Per nummer wordt een land of regio behandeld, waarin officials van de overheid en grote bedrijven zich kunnen profileren, met als voornaamste doel het binnenhalen van investeerders. Het blad is daarvoor opgezet als een soort reisgids; wat zijn de mogelijkheden, wie is wie, wat zijn de regels, maar ook ‘traditionele’ toeristeninformatie over hotels en recreatiemogelijkheden.

WSMR heeft ‘sales consultants’ in dienst, die bovengenoemde officials zover proberen te krijgen mee te werken aan het blad en vooral, te betalen. Voorheen schreven die consultants ook de inhoud van het blad, maar nu overheerst toch de mening dat het wel handig is om daar mensen voor aan te nemen die ook een beetje kunnen schrijven. That’s where I come in!

Op kantoor ben ik gisteren direct aan het werk gezet. Ik heb de inhoud verzorgd voor een paar van de eerste pagina’s van het Abu Dhabi nummer, waarin korte en statistische informatie wordt gegeven om een idee van Abu Dhabi te geven. Ik heb daarvoor contact met Deborah, die hetzelfde werk doet als ik en vorige week al naar Abu Dhabi is vertrokken. Daarnaast heb ik veel van doen met Kamran, de Managing Director, Mona, de Managing Director (ik stel me haar voor met een grote rode pen...). Verder is er Cindy, die het geheel vanuit Overpelt coördineert. Deze en volgende week werk ik nog in Overpelt, daarna ga ik waarschijnlijk naar Abu Dhabi (nog steeds niet zeker).

Vandaag hoefde ik niet op en neer naar Tilburg te rijden. Ik werd opgehaald door één van de chauffeurs van het bedrijf en nu ben ik in één van de huizen die ze hebben. Vrijdag weer naar Tilburg. Helaas werd ik wakker met buikpijn en de rit naar Overpelt was daardoor verre van ideaal (zie nu Celine gebogen over de vangrail haar ontbijt eruit gooien... ). Het werd er op kantoor ook niet beter van, dus ben nog voor de lunch naar ‘huis’ gebracht en heb de hele middag afwisselend in bed en boven de wc doorgebracht. Zucht, mooie beurt op zo’n tweede dag! Inmiddels wel weer wat beter, hoop morgen weer veel te kunnen doen, want we hebben een deadline! Eind februari moet alles af... Dat wil ook zeggen dat ik vermoed niet lang in Abu Dhabi te zitten (als ik daarheen ga), omdat dit project dus bijna klaar is/zou moeten zijn.

Ter plekke in Abu Dhabi zou ik onder andere mensen moeten interviewen en wederom artikelen schrijven. Het schijnt dat er niet veel tijd zal zijn voor vrije tijd, maar het belooft een bijzondere tijd te worden! Morgen ga ik mij storten op de economische ontwikkeling sinds de ontdekking van olie. Daarnaast de toekomst: olie raakt op en het zou leuk zijn als Abu Dhabi dan niet in armoede verzinkt. Erg interessant, en ik vind het nu al erg leuk om bezig te zijn met wat ik leuk vind (schrijven) en te weten dat straks wildvreemden het nog gaan lezen ook! Leuk hoor.
Het huis waar ik nu zit is enorm, en ik deel het eigenlijk alleen met Todd, ook journalist. Hij vertrekt donderdag naar Bahrein, dus daarna wordt het wat stilletjes hier. Gelukkig lopen er een hoop buren in en uit. Naast ons zit een ander huis van Big Media Group, waar nu sales trainees zitten. Zij zullen straks gaan werken voor de andere titels van BMG. Hier is echter meer ruimte en in de keuken zitten nu twee trainees hun presentatie van morgen op elkaar te oefenen.

Dit allemaal om jullie een beetje een idee te geven van wat ik doe. Ik hoop dat het een beetje helpt, want ik krijg veel vragen (wat ik alleen maar leuk vind trouwens). Bovendien moest ik natuurlijk even kwijt dat ik erg zielig was vandaag, maar heb geen medelijden met me, dat heb ik zelf al genoeg gehad vandaag ;-)

Tot de volgende keer, hopelijk vanuit het Midden-Oosten!

Liefs,
Celine

  • 29 Januari 2008 - 21:22

    Leo:

    Te zien aan je schrijfstijl is de buikpijn weer weggezakt... Goed zo! Tot vrijdag!

  • 29 Januari 2008 - 21:29

    Annet:

    Nog wensen voor het menu a.s. weekend? :-)

  • 29 Januari 2008 - 21:32

    Laura:

    Oei Celine het klinkt echt helemaal geweldig!!

    Ik ga je wel missen hoor! De tripjes naar Groningen en jou als trouwe aanwezige op alle afspraken altijd...

    Maar ik wens je heel veel geluk en plezier in welke woestijn je ook terecht komt! Hopelijk word je niet te druk met schrijven over allerlei oliemagnaten om ons op de hoogte te kunnen houden van al je belevenissen...

    liefs xx


  • 29 Januari 2008 - 22:09

    Olga:

    hmm, klinkt goed allemaal, een bak werkervaring die je op kunt doen in een bedrijf waarin je eens even goed kunt laten zien hoe je een fatsoenlijk stuk moet schrijven.
    en Belgiel..., ook dat is geen nederland (ook al zit je dichter bij je geboorteplaats dan je in de afgelopen 6-7 jaar) :)

    x van je zus

  • 30 Januari 2008 - 10:11

    Trees:

    Dat is een helder beeld van je bezigheden! Veel succes in Abu Dhabi! Aldaar (or wherever you will go) ga je vast twijfelen of Overpelt wel buitenland is. Als je buik weer opspeelt ("het heerst") moet je die maar eens streng toespreken, dan lukt het wel. Aan het schrijven zal het niet liggen.

  • 30 Januari 2008 - 19:33

    Thea:

    Héél veel succes, en ook héél veel beterschap, en dat je moeder het maar op een rijstpapje houdt!

  • 31 Januari 2008 - 09:16

    Marjolein:

    DAt wordt flink aanpoten meissie, maar het zal je best wel lukken.
    Groetjes en xxx

  • 02 Februari 2008 - 14:49

    Michiel:

    Succes! En beterschap! Groetjes!

  • 02 Februari 2008 - 16:25

    Mieke:

    Lieve Celine.

    Vond het vandaag leuk om met je op stap te zijn. Hoop dat je je in je kleding fijn voelt zodat je ook goed kunt presteren.

    Deze link werkte wel, zoals je ziet Vindt het leuk als je me op de hoogte blijft houden.

    Tom en ik wensen je veel succes en een goede toekomst.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: België, Overpelt

Ik heb getwijfeld over België

Recente Reisverslagen:

23 April 2008

Einde verhaal

17 April 2008

Nog steeds twijfel over België...

09 April 2008

Mag de kachel aan?

05 April 2008

The fast and the furious

30 Maart 2008

Inburgeren
Celine

Actief sinds 02 Juli 2006
Verslag gelezen: 127
Totaal aantal bezoekers 108427

Voorgaande reizen:

01 September 2012 - 25 September 2012

Kaukasus

12 September 2011 - 08 December 2011

On the road

05 November 2009 - 01 Oktober 2010

From Russia, with love

07 Mei 2008 - 11 Mei 2008

Dubliners!

28 Januari 2008 - 30 April 2008

Ik heb getwijfeld over België

10 Januari 2007 - 25 Januari 2007

Raise the Red Lantern

24 Oktober 2006 - 09 Januari 2007

Ik hou het voor gezien of ik ben naar Vladivostok

Landen bezocht: