Moskou-Munchen - Reisverslag uit München, Duitsland van Celine Braake - WaarBenJij.nu Moskou-Munchen - Reisverslag uit München, Duitsland van Celine Braake - WaarBenJij.nu

Moskou-Munchen

Door: Celientje

Blijf op de hoogte en volg Celine

16 September 2010 | Duitsland, München

Dag lieve mensen!

Vanaf morgen zit ik in Rotenburg a/d Fulda, en ik heb geen idee of ik daar internet zal hebben, dus ik dacht, ik gooi er nog gauw een verhaaltje uit Duitsland tegenaan ;-)

Ben nu nog in Munchen. Gisterochtend was ik nog in Moskou, bizar hoor. In Moskou heb ik eerst wat dingetjes geregeld. Trein naar luchthaven volgende dag, zware tas gedumpt in de opslag - waar overigens een meneer werkte met bijzonder goed humeur. Blijf bij mijn these, garderobe-mensen zijn de beste! - en bliksembezoek gebracht aan de Moscow Times.

Ik heb gesproken met de hoofdredacteur en de zakelijk-nieuws-redacteur. Ze waren te spreken over mijn proefartikel en het wordt waarschijnlijk geplaatst. Over een eventueel contract kon echter nog geen uitsluitsel worden gegeven. Afwachten dus, spannend.

Voor degenen die dat nog niet wisten: ik kan wel sowieso naar Moskou, waarschijnlijk vanaf november (afhankelijk van visumprocedcure). Ik heb een stage kunnen regelen bij het Carnegie Center. Helaas onbetaald, vandaar dat ik hoop op de Times, maar ik kan er in ieder geval heen. Maar goed, zolang Pasha nog geen werk heeft in Moskou, word ik een beetje nerveus van de gedachte geen inkomsten te hebben, hihi.

Het weerzien met Joe was reuze gezellig. Hij heeft een heel lief vriendinnetje, en oplettend ook, want dankzij haar heb ik op tijd mijn creditcard kunnen blokkeren. Jaja, het is dan eindelijk zover, Celine is ook een keer gerold...

Schade bleef beperkt tot het materiele (gerold worden is toch beter dan overvallen!) en ook dat was niet gigantisch. Beetje geld, creditcard dus, maar die hebben ze niet kunnen gebruiken en mijn rijbewijs. Dat over twee weken afloopt. Ook geen ellende dus. Eigenlijk vind ik het een behoorlijk goede score, nu pas gerold en dan nog zo lichtjes. Maar ik baalde er wel goed van dat net op het moment dat ik denk, okee dan, Moskou en ik worden vriendjes, dat ik net dan de lelijkste kant van de stad zie! En dat op mijn laatste avond in het land. Zucht.

Gisteravond mijn zorgen lekker aan de kant kunnen brullen met U2. Was natuurlijk ouderwets goed, daarover niets bijzonders te melden, haha. Leuk trouwens: ze deden twee nummers van hun nieuwe album, dat nog niet uit is. Het eeste werd al uit volle borst meegezongen! Dat heeft op het internet gestaan, zei Bono :-)

Vandaag eigenlijk niets bijzonders gedaan. Op zoek naar internet, want na een telefoontje van tien minuten naar Pasha heb ik besloten een exclusief contract met Skype af te sluiten. Mijn toch behoorlijke beltegoed was er smakelijk doorheen gegaan, haha. Toen op zoek naar een hostel, want mijn couchsurfhost kon maar 1 avond. En naar de kapper geweest. Jaja, altijd spannend in het buitenland ;-)

Tja luitjes, dat was het dan weer. Wie weet horen jullie nog van mij vanuit Rotenburg, en anders vanuit Die Niederlande!

Liefs,
Celine

P.S. Als de Ubahn een staking heeft, en 80 000 mensen willen naar U2, en 50 000 mensen willen naar de wedstrijd van Bayern Munchen, en iedereen komt ondanks die staking toch mooi op tijd, zonder kleerscheuren of schelden, zonder noemenswaardige chaos, is het dan discriminerend om te zeggen, 'kijk, we zijn in Duitsland?' :-)

P.S.2 Het lijkt een beetje alsof de Russen me een beetje helpen. We nemen niet te plotseling afscheid. Heb hier nog geen Nederlands gehoord, maar minstens vijf keer per ongeluk Russische opgevangen!

Anke: tja, eigenlijk vind ik niet dat je het met goed fatsoen kan maken om naar Petersburg te gaan en niet naar Moskou :-) Wat je ook besluit, laat het me maar weten als je hulp nodig hebt!

Madeleine: als jij ze nou wat scones stuurt, en ik neem wat priyaniki (soort speculaas) mee, zouden ze het dan redden, die moeders van ons?

Papa: en van jouw Frans had ik niets begrepen, vandaar. De groetjes terug van U2. En Rotenburg a/d Fulda blijkt no where near Bremen te liggen. Geen idee hoe ik daar bij kwam. Andere Rotenburg? En daar ga ik met de trein heen. Zonder ICE of CE. 8 uur lang. Pffft.

Mama: zeker luxe huisje, we hadden ook een banja! Lekker hoor, moeten jullie tzt ook maar eens proberen!

Els: hihi, bereid de stad maar vast voor. Moet eerst wat werken (vrijwilligen is weinig lucratief), maar daarna kom ik zsm naar Grunn!
Bono wilde niet gezoend worden, rare verhalen over getrouwd enzo, dat soort onzin, maar Adam wilde wel. Is dat ook goed? ;-)

Yvonne: hoe dichterbij het komt, hoe meer ik zin heb om weer voet aan wal te zetten in Tilburg! En voorlopig nog maar niet huilen hoor, ik geloof dat Madeleine en ik het allebei al een stuk dichterbij opzoeken dan we eerder deden ;-)

Thea: dank!

Olga: ik kom gewoon op stationnetje West aan, waarschijnlijk ergens rond 21 uur. Ik laat het je dan wel weten.
En oud en nieuw: ik zeg het is een date. Maareh, mogen de mannen niet meedoen dit keer?

Trees: oei, die van Quayle (ja, dat schrijf je zo volgens Google) is wel heeeeel erg pijnlijk.
En Pasja of Pasha, tja, ik heb zelf pas recentelijk besloten dat Pasja er raar uit ziet en een verkeerde uitspraak oplevert. Niet dat Pasha automatisch de juiste oplevert, maar goed.

Yolanda: ja, leuk istie zeker, maar breek me de bek niet open, hihi. En ik kan iedereen aanraden vakantie te gaan vieren in Arshan. Je bent er zo. :-)

  • 16 September 2010 - 15:48

    Celine Te Braake:

    Pfft, zag net dat ik bijna overal Moscow had geschreven in plaats van Moskou. Genante vertoning hoor. Tijd dat ik weer wat Nederlands zie en hoor!

  • 16 September 2010 - 15:56

    Trees:

    Om van de verkeerde associaties maar te zwijgen ...
    Je reist bijna sneller dan het licht. Tot gauw?

  • 16 September 2010 - 16:01

    Celine Braake:

    Oei, ik dacht zelf wat onschuldiger geloof ik!

  • 16 September 2010 - 17:56

    Leo:

    Hm... Fijn dat ik wat hoor, maar nou ben ik te laat op 't koor...
    Maar ja, daar doe ik 't voor!
    Tot dinsdag!

  • 16 September 2010 - 18:43

    Annet:

    Hoi Celientje,
    Heerlijk dat je gauw weer thuis komt, de kip, appelmoes en ik wachten op je.
    P.S. En de beton niet te vergeten.

  • 20 September 2010 - 09:52

    Laura:

    Hmmm in mijn mail heb ik rekening gehouden met 11 dagen voor je terugkomst, maar ik zie nu dat het morgen of overmorgen al is! De tijd vliegt sneller dan het internet, blijkbaar.

    Goed, tot morgen dan dus! ;)

  • 22 September 2010 - 08:37

    Es:

    Ah, nieuws over Moscow times dus. Gaaf nieuws. Hopelijk wordt je dan als je eenmaal in Moskou terug bent toch ook gauw aangenomen.
    Betreft het zakkenrollen. mijn mams is laatst in tilburg gerold. Tilburg!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Celine

Actief sinds 02 Juli 2006
Verslag gelezen: 277
Totaal aantal bezoekers 108592

Voorgaande reizen:

01 September 2012 - 25 September 2012

Kaukasus

12 September 2011 - 08 December 2011

On the road

05 November 2009 - 01 Oktober 2010

From Russia, with love

07 Mei 2008 - 11 Mei 2008

Dubliners!

28 Januari 2008 - 30 April 2008

Ik heb getwijfeld over België

10 Januari 2007 - 25 Januari 2007

Raise the Red Lantern

24 Oktober 2006 - 09 Januari 2007

Ik hou het voor gezien of ik ben naar Vladivostok

Landen bezocht: