Go Cubs go! - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van Celine Braake - WaarBenJij.nu Go Cubs go! - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van Celine Braake - WaarBenJij.nu

Go Cubs go!

Door: Celientje

Blijf op de hoogte en volg Celine

17 September 2011 | Verenigde Staten, Chicago

Dag lieve mensen!

Het is volgens mij tijd dat ik eens een berichtje overzees stuur. Ik zit nu in Chicago, na een leuke dag met honkbal en een enorme jelly-bean (kunst, heet dat).

Afgelopen maandag ben ik naar New York gevlogen met wat vertraging, Ze vonden het in Dublin te hard waaien om op te stijgen, dus gingen we aan boord via een andere gate. Waar het kennelijk minder hard waaide, maar dan wel pas twee en een half uur later. Snap jij het?

Ik ben niet lang in New York gebleven, omdat ik hier in Chicago heb afgesproken met Phil, die binnenkort naar Mongolie vertrekt. Gelukkig had ik genoeg tijd voor een avond comedy (met drankjes voor $ 5.00, pfft) en een heuse Broadway musical: the Lion King. Dat was echt fan-tas-tisch. De kostuums, het verhaal, en vooral natuurlijk de muziek. Kost een duit, maar dan heb je ook wat.

Op het formaat na is het wel makkelijk orienteren in New York. West-side, East-side, paar Avenues en genummerde straten haaks daarop. Gooi er een metro onder en je kunt haast niet verdwalen. Tenzij je natuurlijk naar Brooklyn loopt (over de brug ja) en daar de metro wilt pakken. Ik liep naar beneden, en bedacht dat daar de trein de verkeerde kant op ging. Dus ik naar boven, stak de straat over en ging weer naar beneden. Daar stonden precies dezelfde mensen! Raar. Dus ik weer naar boven, hetzelfde verhaal nog eens. De derde keer vroeg een meneer of hij kon helpen en wees me naar de andere kant van de weg die kruist met de weg die ik was overgestoken. Vier ingangen naar de metro op één kruising, en ik ging op en neer tussen de verkeerde... Oeps.

Woensdag ben ik aangekomen in Chicago (door de lucht, wat het wel wat minder een echte road trip maakt natuurlijk). We logeren bij een vriend van Phil. Daar hebben we de hele avond gekletst en een filmpje gekeken. Donderdag was het tijd om Chicago te zien. We zijn naar Millenium Park geweest, waar de enorme jelly bean ligt. Best een maf ding om onder te staan, omdat het enorm spiegelt is het heel moeilijk in te schatten hoe hoog het is (van onder dan). Verder langs het meer (Michigan he mensen, dat hoef ik toch niet te zeggen?) gelopen en daarna de 'L' (metro/trein) gepakt naar Wrigley Field.

Dat was leuk! We hebben een honkbalwedstrijd gezien van de Cubs tegen de Astros, en 'we' hebben gewonnen, dus dikke pret. Daarna naar de Mexicaan voor taco's. We hebben met Abe, Ryan en Tiffany (vrienden van Phil en de vriendin van Abe) gegeten. Ik heb het echt geprobeerd mensen, maar zelfs deze doorgewinterde Mexicaans-eters konden me niet echt duidelijk maken wat nou het verschil is tussen burito's en taco's. En enchilada's en fahita's. Dus... Dat moeten we in San Diego nog maar eens proberen ;-)

Oh, overigens nog wel twee dagen zomer gehad in New York, haha!

Veel liefs, en houden jullie de boel daar netjes voor me?

Celine

  • 17 September 2011 - 07:50

    Laura:

    Hihi, ik weet het verschil tussen burritos en taco's, enchiladas en fajitas.... Kon ze sowieso al op het oog van elkaar onderscheiden (dankzij mijn ervaring in een Mexicaans restaurant, Bien kan het vast ook), maar heb nu ook op wikipedia bevestigd gezien waar 'm de kneep zit. Maar omdat ik je geen vermakelijke gesprekken wil onthouden in Mexicaanse restaurants in San Diego, houd ik het antwoord nog maar even voor me ;).

    Blij om te horen dat je het naar je zin hebt, en fijn dat je nog zo'n lange reis voor je hebt. Blijf genieten!! Xx


  • 17 September 2011 - 11:26

    Trees:

    Haai dier,
    Ik snap het wel: de wind was inmiddels gaan liggen (of zou de startbaan in een andere richting (zijn gaan) liggen?). Ik weet waar je zit; ik kwam gisteren Chicago nog even tegen aan de westkant van de tros meren, toen ik opzocht waar Minnesota ook al weer ligt. Ik lag nl. een boek te lezen, dat mij me deed afvragen hieveel afstand er ligt tussen New York / Washinton en Minnesota.
    Ontdek snel waar het verschil ligt tussen burrito's, taco's etc., en deel het ons mee, nu Laura het niet met ons wil delen.
    By the way, met je gevoel voor plaatselijke (eet)culturen had ik eigenlijk verwacht dat je verslag zou doen vanuit een hamburgertent, alhoewel, Texas kent ook chilikookwedstrijden, dus ...
    Laat ons hier al je avonturen weten en waarschuw even wanneer we de bezem moeten pakken zodat het op tijd netjes voor je is als je retourneert ... (je denkt toch zeker niet dat we al die tijd gaan poetsen ....).
    Hel veel groeten, liefs, Trees


  • 17 September 2011 - 12:39

    Tom En Mieke:

    Hallo Celine,
    Je bent overtuigend goed begonnen. We wensen je een geweldig verblijf in een geweldig land toe.

  • 17 September 2011 - 13:15

    Leo:

    Ha Celientje!

    Mooi, weer reisverhalen! Goeie aanvulling op mail, Skype en SMS.
    Ik vind vooral de manier waarop je je eigen stunts beschrijft leuk...
    Ik weet niet of het culinair verantwoorde terminologie is, maar ik ken iemand (een vertaler Spaans <> Engels in Houston) die enchillada gebruikt als synoniem voor "de hele zooi, de hele santekraam, de troep, het zakie" etc. Is dat logisch, in vergelijking met wat je op je bord krijgt bij de Mexicaan?

    Goed, ik reken op zeker een reisverhaal per week. Afgesproken?

    Leo

  • 17 September 2011 - 13:51

    Annet:

    Ha,globetrotter,
    weer leuk om een reisverhaal van je te lezen. De jellybean had ik gisteren al gezien, op internet natuurlijk. Ik moet toch weten waar mijn dochter naar toe gaat.
    De boel netjes houden ??
    Ik trek gewoon je deur dicht, lekker poeh.
    xxx mam

  • 17 September 2011 - 14:00

    Esmeralda:

    Hey Busy-body! Good to hear you're having fun! Miss you lots en blijf schrijven he? Krijgen we binnenkort foto's?
    Hier is Kitty aangekomen. Ze is helemaal gezond en prachtig. Gisteravond eerste nacht en ging helemaal goed. Ze heeft bij ons in bed geslapen. hehe. gezellig. :-)
    Dikke kus en Canadian Hug!
    Miss you!

  • 17 September 2011 - 14:27

    Els:

    Maandagavond toen je in het vliegtuig zat, had ik een kleine reunie met Angelique, Marek en Senka. Angelique is nu weer terug in DC. Maf om mensen na 3 jaar weer te zien. Angelique wist zeker nog wel wie je was. We hadden immers met z'n allen op een mooie zomerdag nog genoten aan de Hoornse meer destijds. Jij zult ongetwijfeld hetzelfde gevoel hebben met al de mensen die je daar nu opzoekt. Good old memories.

    Leuk dat je naar een broadway show bent geweest. Ik heb daar toen ook zo van genoten. Ik heb vanmiddag door de reisgidsen staan bladeren bij de ANWB. Ik waan me nu al in Portugal: rozig van een dagje strand, genietend van een glas port in een restaurantje met uitzicht op de baai en de ondergaande zon, wachtend op mijn overheerlijke vismaaltijd, dagvers, een fado op de achtergrond. Nog 2 weken en dan mag ik ook weer vliegen :-)

    knuffel uit Groningen

  • 17 September 2011 - 16:24

    Thea:

    He Celientje,
    Ben je nu al weer weg? Ik wist wel van september, maar niet van de hoed of de rand van september.
    Ik heb het gevoel dat ik in Chicago de weg wel zo 'n bweetje weet, vanwege de thrillers van Sarah Paretsky, wier hoofdpersoon haar kantoor heeft aan de Loop.
    Niettemin zal ik vol belangstelling je Chicaagse en verdere avonturen volgen. Heel veel plezier al vast!

    Thea

  • 03 Oktober 2011 - 12:40

    Es:

    nog ff naar je foto's bij dit verslag gekeken. vind je ook niet dat Time Square niet echt square en ook niet echt (markt-)PLAATS is? hmpf.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Celine

Actief sinds 02 Juli 2006
Verslag gelezen: 283
Totaal aantal bezoekers 108430

Voorgaande reizen:

01 September 2012 - 25 September 2012

Kaukasus

12 September 2011 - 08 December 2011

On the road

05 November 2009 - 01 Oktober 2010

From Russia, with love

07 Mei 2008 - 11 Mei 2008

Dubliners!

28 Januari 2008 - 30 April 2008

Ik heb getwijfeld over België

10 Januari 2007 - 25 Januari 2007

Raise the Red Lantern

24 Oktober 2006 - 09 Januari 2007

Ik hou het voor gezien of ik ben naar Vladivostok

Landen bezocht: