Groetjes uit.... - Reisverslag uit Santa Fe, Verenigde Staten van Celine Braake - WaarBenJij.nu Groetjes uit.... - Reisverslag uit Santa Fe, Verenigde Staten van Celine Braake - WaarBenJij.nu

Groetjes uit....

Door: Celientje

Blijf op de hoogte en volg Celine

06 November 2011 | Verenigde Staten, Santa Fe

Hallo weer!

....(tromgeroffel) Sante Fe! New Mexico heeft als bijnaam 'land of enchantment', vandaar dat ik het over toveren had. Flauw he.

Voor degenen die 'Rent' kennen: ik heb hier de hele tijd het liedje 'Santa Fe' in mijn hoofd. Ik verwacht dan ook steeds te struikelen over tumbleweeds en op iedere straathoek een kudde prairiehonden tegen te komen. Helaas, tot dusver niets van dit alles.

Ik wilde graag op een ranch verblijven, dus heb ik op couchsurfing gezocht naar een ranch. Zodoende ben ik terecht gekomen bij Aubrey en Terry, die net buiten Santa Fe op een ranch wonen. Helaas is de ranch niet meer in functie. Wel ben ik vrijdag met Aubrey meegegaan naar haar vrijwilligerswerk. Ze werkt op een andere ranch, waar mensen heenkomen voor therapie met paarden. Ik had me voorbereid op een dag poep scheppen, maar ik had veel meer geluk. Paardje halen, borstelen, opzadelen en... opwarmen! Ik heb een uur of twee gereden, en het was erg leuk. Wel een zeer gat, natuurlijk, haha!

Gisteren ben ik met Cory (surft ook een bank van Terry en Aubrey) naar Tent Rocks geweest, op aanraden van Aubrey en Terry. Dat is nou het leuke van couchsurfing, je gastheren/-vrouwen weten precies waar je heen moet. Het was prachtig, echt een andere wereld. Helaas, ik ben hierheen gekomen zonder de foto's, dus die komen nog.

Trouwens, gek detail: ik ben hier gekomen via Albuquerque, en toen ik daar uit de bus stapte had ik een enorme Siberie-flashback. Het ruikt hier op de een of andere manier naar Siberie. Iemand heeft gesuggereerd dat ik nucleair afval ruik, maar zo cynisch denk ik liever niet! Het weer is ook heel vergelijkbaar; behoorlijk fris maar windstil (behalve die storm van gisterochtend dan), en een strakblauwe hemel.

Santa Fe een fantastische stad voor kunstliefhebbers. Veel musea en ontelbare galerieën. Ik heb vernomen dat het na New York en San Francisco de meeste kunsthandel huisvest.

De ranch van Terry en Aubrey is op de Nieuw Mexicaansem manier gebouwd; met lemen stenen. Grappig om eens in zo'n gebouw te slapen. Helaas slaap ik veel te diep en heb ik nog steeds geen coyote gehoord. Kennelijk barst het ervan in hun achtertuin! Wel link voor de drie honden op de ranch. Bovendien heeft de buurvrouw een wolf als huisdier. Lekker dan, brrr!

Gisteren zijn Cory en ik uit geweest in het naburige Madrid (spreek uit met de klemtoon op de eerste lettergreep). Als de toko 'the Mine shaft tavern' heet moet het wel leuk zijn, toch? De band zorgde voor het entertainment. Vrij letterlijk. Muzikaal zou ik ze middelmatig noemen. In een pauze echter kreeg de gitarist het aan de stok met een meisje uit de band (geen flauw idee hoe haar instrument heet). Ze goot bier over hem heen en bleef maar slaan. Daarna pakte ze de microfoon: 'ik hoop dat …. (ik weet niet meer hoe hij heet, maar ze bedoelde de gitarist uiteraard) in de hel brand, want hij is een overspelige leugenaar!' Ondertussen ging de banjospeler maar door. Hij keed verwonderd om zich heen, speelde door en zei nog 'the show must ALWAYS go on...' En och wat was de gitarist verbaasd over het gebeuren. Je zou bijna denken dat hij geen flauw idee had wat hij had misdaan :-)

Zo, morgen ga ik op weg naar New Orleans, met een pitt stop in Austin. Anders zit ik echt veel te lang in de bus. Tot later!

Papa: inmiddels is het volgens mij 4 weken, dus hou nog even vol!

Laura: oh, ik voel me gevleid... En ach gut, uren in Canada en slechts twee vogels? Tja, daar hoef je Brabant inderdaad niet voor te verlaten.

Trees: zo'n vogeltje heeft niet zo heel veel laadruimte, dus ja hoor, er was genoeg over voor mij!

Tom en Mieke: haha, maar ik kan alleen op schrift toveren!

Tante Toos: een grote kat is extra veel liefde! Dus ik hoop maar dat Dribbel groot genoeg is....

Thea: heerlijk he, al die beesten? En nu drie honden op de ranch, ook fantastisch!

Es: beterschap en tot gauw :-) Hoe is het met PB?

Mama: jaja, het aftellen is begonnen! Ondertussen moet ik proberen Austin, New Orleans en nog een paar andere bestemmingen in een maand te persen.

  • 07 November 2011 - 08:50

    Tante Toos:

    Het begint al te korten. Ja meid eens is de leksteel op. Wat is trouwens een coyote voor een beest. Nog nooit van gehoord. Als je thuis bent kom ik eens luisteren naar die prachtige verhalen.Gr.

  • 07 November 2011 - 09:41

    Els:

    Ik loop weer gruwelijk achter met de verhalen en de foto's. Man wat is die grand canyon toch mooi. De GGB lijkt trouwens erg op de brug in Lissabon of omgekeerd. Dat was ook fijn uitzicht 's avonds.
    Je hebt een mooi feestje gemist zaterdag btw, maar niet getreurd, als je terug bent, woon ik ineens een stuk dichter bij je. Ik moet morgen hospiteren voor een kamer in Amersfoort, duim maar dat ik hem krijg. Per 1 dec ga ik daar namelijk werken :-)
    Geniet nog maar even van je sabattical en het mooie weer, hier is het inmiddels slecht weer.

    liefs, Els

  • 07 November 2011 - 15:29

    Annet:

    Hee Celine, grappig al die beesten, toen we gisteren aan het skypen waren was er op de tv bij Ivo Niehe een intervieuw met een frans meisje dat vroeger in de jungle had gewoond ene Tippie. Die sliep gewoon bij de wolven tijgers en speelden met de oilifanten,. ze was nergens bang voor dus die dieren ook niet.
    Voor Tante Toos een coyote is een prariewolf.
    Heel plezier nog. XXX Mam

  • 07 November 2011 - 18:20

    Thea:

    He Celine, wat leuk dat je op een boerderij logeert. Maar helemaal nieuw is dat toch niet voor je? Hoewel, Tony en Joke hebben alleen ijzeren paarden, dat dan weer wel.

  • 07 November 2011 - 20:03

    Leo:

    Het mag van mij natuurlijk, maar waarom wilde je eigenlijk naar een ranch? Je had toch in die moestuin in Californie al je verbondenheid met Moeder Aarde uitgeleefd?

    Als je in Albuquerque Siberie nog ruikt, dan ben ik bang dat het inderdaad een Siberie-parasiet is, die zich in je genen heeft genesteld. Je zult er mee moeten leren leven.
    :-)
    Bofkont...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Celine

Actief sinds 02 Juli 2006
Verslag gelezen: 259
Totaal aantal bezoekers 108427

Voorgaande reizen:

01 September 2012 - 25 September 2012

Kaukasus

12 September 2011 - 08 December 2011

On the road

05 November 2009 - 01 Oktober 2010

From Russia, with love

07 Mei 2008 - 11 Mei 2008

Dubliners!

28 Januari 2008 - 30 April 2008

Ik heb getwijfeld over België

10 Januari 2007 - 25 Januari 2007

Raise the Red Lantern

24 Oktober 2006 - 09 Januari 2007

Ik hou het voor gezien of ik ben naar Vladivostok

Landen bezocht: