Pakjesavond? - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Celine Braake - WaarBenJij.nu Pakjesavond? - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Celine Braake - WaarBenJij.nu

Pakjesavond?

Door: Celientje

Blijf op de hoogte en volg Celine

06 December 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Dag lieve mensen,

Zoals sommigen van jullie wensen
Is dit waarschijnlijk mijn laatste relaas
Zo rond Sinterklaas
Vanaf de andere kant van de grote plas
Omdat het wel weer genoeg was
Nu ja dat is wellicht een leugen
Ik kan me hier nog prima verheugen
Maar het zal zijn zoals het hoort
Dus ga ik donderdag braaf aan boord

Nog was foto's voor jullie plezier
Om te zien hoe het was hier
Ik was tot eerder vandaag namelijk in diecie
En dat nie nix nie
Met sluipschutters op het dak
Was er bezoek bij Barrack
In de Senaat was het akelig stil
Eigenlijk geldt dat voor de hele Capitol Hill
En natuurlijk, doe eens een gok
Is er gezellig bijgekletst met vrienden uit Vladivostok
Verder wil ik er niet al te veel over kwijt
Want dat rijmen verveelt geheid

Trees: biologie bracht mij nooit veel pret, maar deze vogel herkende ik toch nog net!

Tom en Mieke: even ben ik binnen geweest hoor, maar van deze beruchte bommenwerper geen spoor.

Papa: Rak zegt mijn niets, maar dat op zichzelf is toch weer iets.

Yolanda: Bijzonder is het inderdaad, en het heeft me niets geschaad!

Els: in plaats van op tijd te komen voor de goedheiligman, veranderde deze laatste zelf zijn plan! Ik heb even naar Spanje gebeld en zijn vertrek uit Nederland uitgesteld. Vrijdag ben ik er weer en over jouw nieuwe lokatie verheug ik mij zeer!

Sint en Celine :-)

  • 07 December 2011 - 10:17

    Tante Toos:

    Welkom thuis weer. Je ouders zullen blij zijn! Een heel goeie vlucht.T.T.

  • 07 December 2011 - 12:40

    Trees:

    Ach wat, daar in de States
    is het duidelijk Hollands geweest.
    Als toch Rietveld en Mondriaan
    kennelijk op het netvlies staan
    (zag je geen Willem de Kooning?)
    is het tijd voor verzoening
    tussen daar en hier.
    In de hemel is geen bier,
    dus kom gezond en wel terug
    en liefst een beetje vlug
    tot ziens

  • 07 December 2011 - 14:17

    Olga:

    waar is de 'like'-knop?

  • 07 December 2011 - 16:30

    Yvonne:

    Dag Celine,

    een goede vlucht en tot ziens op het Westerpark!

    Groeten, Yvonne.

  • 07 December 2011 - 17:06

    Monique:

    Goede reis! En bravo! voor het verspreiden van een goed Hollandsch gebruik!

    Tot snel!

  • 07 December 2011 - 18:21

    Thea:

    Dankjewel voor je mooie berichten
    met imposante vergezichten,
    de kleine doorkijkjes niet te vergeten
    bv over het Amerikaanse eten
    of wat daarvoor door moet gaan.
    Aan deze kant van de oceaan
    zal het je bij moes en zus niet slechter
    vergaan!
    Al was de nood niet zóó urgent
    Ik ben blij als je er weer bent!

  • 07 December 2011 - 20:09

    Leo:

    Ik wist niet, dat je met Bram
    al op zo'n vertrouwde voet kwam!
    Niet dat me dat nou echt verbaast
    van de maat van Sinterklaas ...
    Zo'n Ikea-achtig stuk meubilair
    was vroeger hartstilkke elitair!
    Waar ik lang over door kan praten
    dat zijn die Koreaanse patrouille-soldaten.
    Ze lijken nauwelijks wijzer
    dan hun terracotta-collega's van de keizer!
    MLK zijn beeld was niet me bekend,
    Hoewel je hem uit zijn houding herkent.
    De Berlijnse muur, die herken ik niet
    in het dunne laagje dat je ziet.
    Voor mij is de laatste foto een symboool
    -maar misschien is dit wel apekool- voor een nieuwe pagina in je leven.
    Toelichting nodig? wachten hoef je maar even.
    En eenmaal weer in ons thuis aangekomen
    zul je heel aparte post bekomen.
    Geen zorgen, het is niet erg of goed,
    alleen heel opvallend wat de afzender doet.
    Overmorgen heb ik een vrije dag,
    Zodat je bij ons in de auto mag.
    We gaan uit van een jet-lag situatie
    maar dat mag wel na zo'n reis-prestatie.
    Kom nu maar gauw
    Voor ik me lach heel blauw

    Toedeloe
    van pa en moe

    :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Celine

Actief sinds 02 Juli 2006
Verslag gelezen: 1930
Totaal aantal bezoekers 108434

Voorgaande reizen:

01 September 2012 - 25 September 2012

Kaukasus

12 September 2011 - 08 December 2011

On the road

05 November 2009 - 01 Oktober 2010

From Russia, with love

07 Mei 2008 - 11 Mei 2008

Dubliners!

28 Januari 2008 - 30 April 2008

Ik heb getwijfeld over België

10 Januari 2007 - 25 Januari 2007

Raise the Red Lantern

24 Oktober 2006 - 09 Januari 2007

Ik hou het voor gezien of ik ben naar Vladivostok

Landen bezocht: