Beestenboel pt. 2 - Reisverslag uit Phoenix, Verenigde Staten van Celine Braake - WaarBenJij.nu Beestenboel pt. 2 - Reisverslag uit Phoenix, Verenigde Staten van Celine Braake - WaarBenJij.nu

Beestenboel pt. 2

Door: Celientje

Blijf op de hoogte en volg Celine

01 November 2011 | Verenigde Staten, Phoenix

Haai!

Nog maar even een update voordat ik Phoenix alweer verlaat vanavond. Time flies, maar ja. Als je de tijd maar goed besteedt he?

Zaterdag zijn Georgia en ik naar de Grand Canyon gereden. Helaas waren we niet op tijd om daar de zonsondergang te zien, maar overdag is het ook spectaculair. We hebben gekampeerd, wat op zich een heldendaad is, aangezien het daar 's nachts onder het vriespunt duikt... Volledig gekleed en in een paar kilo dekens was het best te doen.

's Ochtends aan het ontbijt kregen we gezelschap van een klein vogeltje met lef. Voor ik het wist zat ze op mijn hand, gezellig van mijn mueslireep mee te pikken. Maar ja, op de bordjes staat dat je de dieren niet mag voeren!

Ondertussen kwam een zielig kijkende raaf poolshoogte nemen, zich waarschijnlijk afvragend waarom we hem niet zo schattig vonden. We draaiden ons even om (tent opruimen) en meneer liep doodleuk weg met een hele mueslireep. Pik pik om de verpakking weg te krijgen. Toen hij de reep even met rust liet en ik hem terug wilde pakken (platic + beest = slechte combinatie) kwam hij op hoge poten terug. Ja hoor eens, die heb ik eerlijk gestolen dus afblijven!

Wij weer verder met de tent. Toen we daarmee klaar waren stond er opeens een heel kudde elanden op de camping. Ze waren overal, lekker rustig aan het grazen. Erg indrukwekkend en de zoveelste diersoort die ik in Amerika voor het eerst buiten de dierentuin zie. Op weg naar de daadwerkelijke Canyon kwamen we ook nog twee herten tegen. Wat een beestenfeest!

En toen... de Grand Canyon. Tja, wat kan ik zeggen. De foto's doen niet zo veel recht dus ga vooral allemaal zelf een kijkje nemen. Het weer was ook nog eens fantastisch dus het kon niet op. We hebben rondgewandeld en gepicknickt. En toen uiteraard weer visite gehad. Een eekhoorn was uit op onze kaas en/of crackers. Dit beestje had echt nooit van gevaar gehoord. Hij klom zelfs op Georgia's schoot en op mijn schouder!

Op de terugweg naar Phoenix zijn we nog langs Montezuma Castle geweest. Hier hebben Native Americans eeuwen geleden een nederzetting tegen een bergwand gebouwd van klei. Mooi bewaard gebleven en indrukwekkend gemaakt!

Maandag was het natuurlijk Halloween. Wederom pompoenen gesneden (dit keer leek mijn pompoen te niezen!) en snoep uitgedeeld aan de buurtkindjes die kwamen trick or treaten.

Vanavond vertrek ik hier dus weer. Het was kort, maar gelukkig ben ik wel goed bijgekletst met Georgia. De volgende bestemming is deze keer een verrassing, dus netjes afwachten!

Yvonne: snel he? Ik wordt er duizelig van!

Tante Toos: als ik dat toch eens kon, 48 uur in 24 uur stoppen. En dat wennen komt wel goed hoor. In ieder geval tot de volgende reis ;-)

Thea: die mis ik geloof ik...

Tom en Mieke: haha, te veel is natuurlijk nooit goed. Altijd een reden houden om terug te komen!

Papa: 2 dollar voor het Kwartje, dat kun je toch niet laten liggen?

Mama: haha, ik denk dat Frodo het aflegt tegen MJ. Die gaat gewoon op Frodo zitten! Bovendien, als MJ toch verliest wordt hij eerder een tapijt dan een deurmatje!

Olga: en dan doet Arizona ook nog lastig door niet mee te doen met de wintertijd. Alles verwarrend. Maar morgen ben ik geloof ik zeven uur vroeger dan jullie.

Laura: de vierde van links, met die scheve tanden. Ik heb de foto's inderdaad gezien. Misschien niet superorigineel, maar wel enthousiast en goed uitgevoerd! Mijn vlucht terug is op 8 december, dus dat is nog een week of 5. Bah wat komt dat dichtbij! En dan nu ook nog dat snertweer daarzo :-(

Trees: tja, planten doen het voor mij meestal ook niet zo. Doe mij maar spul met pootjes en vachtjes. Behalve die spin van de foto dan (zie onder). Esmay slaapt nu bij Sean (late dienst gehad), dus helaas. MJ (Maverick Junior) staat er wel op. Maar Es is ook prachtig: mooie glanzende bruin/zwarte vacht en groene ogen. Catfish is vis, maar verder weet ik ook (nog) niets. En die kust van La Jolla bestaat zowat volledig uit geërodeerde stenen. Prachtig daar.

Tot de volgende locatie (hint: daar tover ik ook wel weer een verhaaltje tevoorschijn)!

Celine

  • 01 November 2011 - 21:47

    Leo:

    Bij de wisselkoers die je noemt, zou ik ook een big spender worden...
    Die vette tijger zou het wel met Frodo kunnen vinden: hij ligt ook graag op zijn rug hardop te dromen (van zijn favoriete teefje denk ik).
    Als ik nog de eerste wil zijn moet ik nu stoppen met nadenken waar in de USA getoverd wordt. Ik zie het wel...

    Overigens ben ik van mening, dat 5 weken een hele lange tijd is. Tenminste voor een thuisfront.


  • 01 November 2011 - 23:06

    Laura:

    Dat was mijn favoriete pompoen! Heel veel beginnersgeluk dus. En dat niezen van die tweede, dat is pas origineel!

    De leuke spin op je foto lijkt wel wat op het exemplaar dat ik als Halloween-huisdier had. Het zou zomaar haar kind kunnen zijn. Ik ben verder uitermate jaloers op je kudde elanden. Bij ons stond er in Canada wel 1 op de weg, en de park rangers waren daar laaiend over, want dat zag je echt niet vaak. Nu heb ik al wel vaker gehoord dat in Canada de beesten wild zijn (en zich dus ook niet zo makkelijk aan de mensen laten zien) in vergelijking met de VS. Die bordjes staan er natuurlijk niet voor niets, ze zullen wel het een en ander gewend zijn te krijgen. Maar goed, voor ons toeristen is het eigenlijk alleen maar leuker als er ook wat te zien is natuurlijk. Ik heb in Canada ook een keer een wandeling gemaakt van een paar uur, en alleen 2 vogels gezien. Daarvoor kan ik ook in het wandelbos terecht natuurlijk.

    Geniet nog van al het moois wat de laatste 5 weken je te bieden hebben, en laten we vooral proberen elkaar tussen 8 en 23 december te zien. xx

  • 01 November 2011 - 23:37

    Trees:

    Lieve Celine,
    Dat noem ik op mijn wenken bediend worden. Ik werd helemaal stil van MJ(niks junior aan te zien ...) en van de Grand Canyon (dat is eigenlijk de aarde zelf die er net zo bij ligt als MJ). Ik wist dat die grondeekhoorntjes gezellig bij je komen zitten (deden ze ook midden in de stad (Austin, Texas) en dat kraaien brutaal zijn, maar een klein vogeltje dat uit je hand eet is wel bijzonder. Heb je zelf wel genoeg overgehouden? Die spin had daar nog naast moeten zitten; dan had ik de haartjes van zijn vacht kunnen tellen. Toch leuker dan de afstand waarop ik vorige week in Italie "iets" een grote sprong zag nemen: kon het niet goed zien maar zou een marter hebben kunnen zijn: in ieder geval wat pootjes en heel heel veel aaibare vacht, w.o. een reuzenstaart in volle glorie.
    Reis nog lekker, ik ga nu slapen.
    Liefs, Trees
    P.S. Je niezer kan zo in een Frankensteinfilm

  • 02 November 2011 - 08:46

    Tom En Mieke:

    Denk er om een reisverhaal moet authentiek zijn, toveren mag je onderweg en daar dan verslag van doen.

  • 02 November 2011 - 10:59

    Tante Toos:

    Wat een reis. Daar valt de Beekse Bergen bij in het niet zoveel beestenspul. En die kat wat een monster. Geef mij onze dribbel maar. Mooie foto's. just your mum. Wat een gelijkenis. Wat het weer betreft hebben wij niet te klagen. Het lijkt hier zomer. 17 gr. Til next time. X

  • 02 November 2011 - 18:37

    Thea:

    Wat een jaloersmakende aandacht van het beestenspul! Onze Karel was toch een flinke hoeveelheid beest, maar verder dan 7 kilo kwam die mooi niet!
    Ben benieuwd naar je volgende verrassende nieuws!
    PS die ene plant was volgens mij een nestvaren (als kamerplant een hele moeilijke).
    Op die soep kom ik in het openbaar niet terug, ik zal je tzt wel even bijscholen!

  • 03 November 2011 - 08:43

    Es:

    -volgens mij is dat een soort nuthatch vogeltje, dus logisch dat ie je mueslireep wilde. :-))
    -je pompoen heeft kriebel van het kaarsje. die niest ie er nog ns uit!
    -excuus voor tekort aan commentaar en contact de laatste tijd. 't is hier druk en ik ben wat hangerig (griep?).
    Veel liefs en veel plezier!
    Miss you!!!

  • 03 November 2011 - 17:12

    Annet:

    Wel grappig die pompoen van je!
    Ik heb in Zwitserland een eland gezien, toen ik op het balkon stond in het huisje van Joop en Marjolein, dat vond ik al zo indrukwekkend, laat staan een hele kudde in het wild.
    8 december is je vlucht, jippieeee!
    Dikke knuffel mam.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Celine

Actief sinds 02 Juli 2006
Verslag gelezen: 189
Totaal aantal bezoekers 108414

Voorgaande reizen:

01 September 2012 - 25 September 2012

Kaukasus

12 September 2011 - 08 December 2011

On the road

05 November 2009 - 01 Oktober 2010

From Russia, with love

07 Mei 2008 - 11 Mei 2008

Dubliners!

28 Januari 2008 - 30 April 2008

Ik heb getwijfeld over België

10 Januari 2007 - 25 Januari 2007

Raise the Red Lantern

24 Oktober 2006 - 09 Januari 2007

Ik hou het voor gezien of ik ben naar Vladivostok

Landen bezocht: