Vroege zomer - Reisverslag uit Sār, Bahrain van Celine Braake - WaarBenJij.nu Vroege zomer - Reisverslag uit Sār, Bahrain van Celine Braake - WaarBenJij.nu

Vroege zomer

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Celine

12 Februari 2008 | Bahrain, Sār

Hallo allemaal!

Zo, even een snelle update. Gisteravond ben ik aangekomen in Manama, Bahrein. Na een goed verlopen vlucht, wat veel van mijn collega’s niet kunnen zeggen! Gemiste aansluitingen, ten onrechte geannuleerde vluchten en Thad stapte zelfs te vroeg uit in Qatar, in plaats van Bahrein, waardoor het vliegtuig anderhalf uur op hem heeft gewacht...

Gelukkig voor mij geen problemen. Hoewel, het entertainment systeem werkte niet goed, waardoor ik de eerste tien minuten van ‘Michael Clayton’ gemist heb. Zwaar hoor.

Na de vlucht moest ik direct naar een café, met koffer en al, omdat Kamran (heeft mij aangenomen, is nu gestationeerd in Dubai), Dragana en Thad (beide gezeteld in Bahrein, nu mijn huisgenootjes) daar waren. Even gepraat en toen naar ons appartement. Dat is in Sar, niet ver van Manama. Het ziet er echt behoorlijk kitsch uit, met plastic fantastic keuken, maar alles is erg ruim en schoon, dus mij hoor je niet klagen. We hebben een enorme poster voor ons raam hangen, zodat het lijkt alsof we uitkijken op een park, terwijl het alleen maar zorgt dat we niet bij de buren naar binnen kunnen loeren (en vice versa). Verder is er beneden een zwembad, een pooltafel en een fitnessruimte, zij het bescheiden.

Ik heb nog niet heel veel gezien, maar in het weekend, wat hier gelukkig op vrijdag al begint, wil ik of naar een archeologische opgraving, of naar de zee (of beide). Er zijn hier geen openbare stranden, dus dan moeten we naar een hotel of club. Hoe dan ook, na het weekend heb ik hopelijk wat boeienders te melden dan vandaag. Het enige wat ik heb gezien is een enorm winkelcentrum, en enorme auto’s. Thad en Dragana hebben er eentje ‘gebarterd’, dat wil zeggen: die lenen ze gratis in ruil voor een advertentie in ons blad, en het ding is echt een monster. Verder opvallend weinig hoogbouw, hoewel er genoeg kranen staan om te vermoeden dat de skyline van Manama binnen vijf jaar onherkenbaar veranderd zal zijn.

Vanochtend heb ik gauw wat boodschappen gedaan en daarna mijn papieren op orde gemaakt en een artikel over Islamitisch bankieren afgemaakt. Daarna moesten Thad en ik naar Dragana en Kamran, voordat hij naar Dubai terugvloog. De taxichauffeur verdwaalde echter gigantisch, waardoor we elkaar moesten treffen op het vliegveld in plaats van in de stad. Thad kreeg een soort van peptalk en ik nog een ‘hoe en wat’ en een veer (van achteren), omdat ik kennelijk de enige van de drie journalisten ben die door heeft dat onze deadline errug snel nadert. 28 februari moet alles af zijn, en das niet veel tijd!

Voor die tijd moet ik ook nog van alles doen in Abu Dhabi, waar ik volgens Kamran de 21e aankom. Dat is dan maar een weekje, omdat daarna het project Abu Dhabi klaar is. Ik ga daar onder andere een hotel- en restaurantstukje doen, wat wil zeggen: waarschijnlijk één of meer nachten in 6/7-sterrenhotel overnachten en een paar gratis maaltijden om te recenseren. Balen he?

Daarna: Kuweit. Nou ja, dat is nu de meest waarschijnlijk mogelijkheid, waar ik me dan twee hele weken mag bezighouden met onroerend goed. En als je dan denkt dat ik weer terugkom: nee hoor, ik ben waarschijnlijk zeker tot mijn eerste vakantie in de regio, en dat is dan waarschijnlijk oktober... Dus mam, Heintje komt voorlopig echt niet meer thuis ;-) Heerlijk, zomer in het Midden Oosten. Dat zou wel eens zwaar kunnen worden, want het was vandaag echt al goed warm.

Zo, ik ga er weer vandoor, morgen weer een lange dag van hard werken. Ik moet interviews regelen voor Abu Dhabi en natuurlijk researchen en schrijven, want de deadline nadert! Tot de volgende keer maar weer, ik hoop dat jullie nog meer van dat heerlijke weer van afgelopen weekend krijgen! Ondertussen zal ik eens proberen een bruin velletje te krijgen ;-)

Liefs,
Celine

  • 12 Februari 2008 - 20:52

    Annet:

    Ik zal Heintje missen !!

  • 12 Februari 2008 - 21:15

    Leo:

    Ik hoor het wel, je hebt het zwaar. Ik baal natuurlijk je mee. Mis je ook nog eens ons zomerconcert! Dubbel balen...

  • 12 Februari 2008 - 21:35

    Leo:

    Ik hoor het wel, je hebt het zwaar. Ik baal natuurlijk je mee. Mis je ook nog eens ons zomerconcert! Dubbel balen...

  • 13 Februari 2008 - 10:05

    Marek:

    Hello, just to let you know, I read this whole thing in Dutch ... and, I understood it! :-) Yeah! So, no need to update me on the english blog ...

    Anyway, sounds like you got right to business, which, I guess, is ok, since it helps you to accomodate ...

    good luck with your work and with meeting your deadline and greetings from Groningen.


  • 13 Februari 2008 - 10:23

    Monique:

    Tjeepie, alweer een eind weg, maar nu is het tenminste warm en niet vriezend koud! Klinkt allemaal erg spannend! Hier in Hillegom heeft ook de zon geschenen in februari, heb zelfs al een fietstochtje zonder jas gemaakt! Maar dat kan vast niet tippen aan de temperaturen daar! Veel succes van de zomer.

    Liefs

  • 13 Februari 2008 - 11:11

    Michiel:

    Manama... tuh tuuh tuh duh duh!

    't Klinkt inderdaad als een vreselijk vervelende baan ;) Heintje, c'est qui? Veel succes!

    Groetjes van Michiel.

  • 15 Februari 2008 - 09:09

    Els:

    He Lien,

    Heb nu pas door dat jouw blog weer in process is. Jaloers op je 7-sterren hotel. Maar goed, ik heb zelf eergister ook gedineerd een restaurant dat niet onder deed voor de Pauw/Muller met erg fijne prijzen (dankzij de lage dollar). Blij dat je het naar je zin hebt.
    Ik heb nu mijn eerste werkdag en ik moet van allerlei documenten doornemen, maar die zijn een beetje suf en voor de hand liggend, maar dat doe ik van het weekend wel lekker thuis. Heb net alles van het mailprogramma hier op mijn mp3 speler gezet en lees het wel lekker in mijn appartementje op mijn grote bed met 4 kussens :-)
    Ok, ik moet weer even verder

    tot gauw,

    liefs,

    Els

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Bahrain, Sār

Ik heb getwijfeld over België

Recente Reisverslagen:

23 April 2008

Einde verhaal

17 April 2008

Nog steeds twijfel over België...

09 April 2008

Mag de kachel aan?

05 April 2008

The fast and the furious

30 Maart 2008

Inburgeren
Celine

Actief sinds 02 Juli 2006
Verslag gelezen: 149
Totaal aantal bezoekers 108432

Voorgaande reizen:

01 September 2012 - 25 September 2012

Kaukasus

12 September 2011 - 08 December 2011

On the road

05 November 2009 - 01 Oktober 2010

From Russia, with love

07 Mei 2008 - 11 Mei 2008

Dubliners!

28 Januari 2008 - 30 April 2008

Ik heb getwijfeld over België

10 Januari 2007 - 25 Januari 2007

Raise the Red Lantern

24 Oktober 2006 - 09 Januari 2007

Ik hou het voor gezien of ik ben naar Vladivostok

Landen bezocht: