Alweer een week voorbij :-( - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van Celine Braake - WaarBenJij.nu Alweer een week voorbij :-( - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van Celine Braake - WaarBenJij.nu

Alweer een week voorbij :-(

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Celine

02 Maart 2008 | Verenigde Arabische Emiraten, Abu Dhabi

Hallo allemaal,

Aangezien het project waar we nu mee bezig zijn op zijn eind loopt is het hier in Abu Dhabi behoorlijk druk geweest. Weer maar één dag weekend dus, maar daar heb ik dan wel weer erg van genoten.

Ik ben zaterdag met Deborah, mijn huisgenootje met wie ik het al snel uitstekend kon vinden, naar het strand geweest. Heerlijk, kunnen zwemmen in zee in maart! Lekker genoten van het weer, maar helaas werd het na vieren wel snel fris, dus aankleden en naar de overkant van het water, de jachthaven. Daar vlakbij is ‘heritage village’, een soort mini openluchtmuseum over het woestijnleven. Leuk om even te zien. Er was niet heel veel, maar het geeft je toch een idee. Er waren ook beesten, en we hebben ons stuk gelachen om de geiten met hun afschuwelijke gebitten. Inderdaad, je had erbij moeten zijn, maar ik doe het bijna nog in mijn broek als ik eraan denk!

Daarna zijn we nog even naar het winkelcentrum gegaan, Marina Mall. Dit een andere dan waar ik al vaker geweest was (Abu Dhabi Mall, voor het internet in de koffiezaak). Dit keer echt een beetje geshopt, maar niet te lang, want we kregen trek.

We hadden met Todd, onze andere huisgenoot afgesproken iets te gaan eten ergens aan het water. We vonden Todd vastgeklonken aan een sheesha (waterpijp). De meeste mensen die op het terras zaten hadden er een, en het ruikt dan zo lekker! Maar het helpt niets tegen de trek, dus zijn we naar een ander terras gegaan waar wel eten was. We zaten in een soort tent, waardoor je wat privacy hebt. Dat hebben ze ook in veel restaurants trouwens.

We hebben lekker en gezellig gegeten. De ober was wel wat verbaasd toen ik vroeg wat ik aan het eten was. Ik had maar iets van de kaart gekozen, maar er stond geen uitleg bij. Toen ik het had geproefd wist ik ook alleen maar dat het lekker was, maar niet wat het was. Het was een ‘piza Arabic style’ met ‘zaatar’. Dat will zeggen: een bodem en korst van filodeeg, gevuld dus met zaatar, en dat is een pasta van peterselie, sesamzaadjes en eh, sumak... ?? (nl.wikipedia.org/wiki/sumak)

Daarna zijn we naar huis gegaan, onder de (koude!!) douche gesprongen (niet tegelijk) en naar de pub gegaan. Mooi einde van een mooie dag!

Vandaag was wel een beetje een gekke dag. Morgen moeten we namelijk voor 12 uur het appartement uit, maar tot een uur of vijf vanmiddag wisten we nog helemaal niet waarheen we zouden gaan! Ik zag ons morgen al met onze koffers op de stoep zitten (‘please look after these journalists’....). Gelukkig besloot Kamran ons toch te verlichten.

Morgen gaan we eerst met zijn drieën naar International City (bij Dubai, gaan we met de taxi heen). Daar zal Todd dan blijven. Om acht uur gaan Deborah en ik weg, zij naar Bahrein en ik naar Koeweit. Volgens Kamran is het een enorm leuke stad, en ik zal hem maar braaf geloven.

Ik zal daar bij twee Amerikaanse meisjes terecht komen, waarvan ik één al bij toeval heb ontmoet in de koffietent. Ik hoorde haar namelijk aan telefoon vertellen dat ze bij Wallstreet Market Research werkt, dus heb ik me maar voorgesteld. Erg leuke meid, dus dat zit wel snor.

Ik ga zo even in de Lonely Planet dingetjes over Koeweit lezen! Ik heb er alvast zin in, hoewel ik hier graag wat langer had willen blijven. We (Deborah en ik) hadden heel graag een nachtje woestijn gedaan, maar de reisorganisaties zaten vol en we hebben hier geen auto... Maar, we hebben afgesproken dat we maar gewoon een keer in het weekend moeten doen, dat we allebei naar Abu Dhabi komen om alsnog onder de sterren te slapen!

Ik heb uiteraard ook foto’s van gisteren, maar ik ben thuis en met het internet hier gaat het niet lukken vrees ik om ze te plaatsen, maar die hou je nog tegoed.

Ollie, nog maar een keer gefeliciteerd me je verjaardag! En Stijn, ik vind je helemaal niet gemeen, ik vind het heel goed van je bedacht! Dat zal ze leren!

Voor iedereen: ik hoop dat jullie ook een beetje mooi weer hebben! Ik ga het in ieder geval een stuk kouder krijgen, als ik morgen weer noordwaarts ga...

Groetjes uit Abu Dhabi,
Celine

P.S. Voor degenen die vragen waar ze mijn werk straks kunnen lezen: helaas kun je Wallstreet Market Research niet gewoon kopen. Het blad wordt verspreid op 'strategisch lokaties' zoals VIP lounges op vliegvelden. Ik hoop er wel een paar te kunnen scoren en op te sturen/mee te nemen... In ieder geval erg leuk dat jullie interesse tonen!

  • 02 Maart 2008 - 18:50

    Foto's:

    Hmm, dat ging helemaal zo lastig nog niet!

  • 02 Maart 2008 - 20:29

    Leo:

    Apparently these poor journalist can look after themselves quite well...

    Koeweit dus. Niet "Kiele kiele ... "gaan zingen he... :-)


  • 03 Maart 2008 - 04:02

    Els:

    Wauw, wat een wereld. I love your job!!! Bloedheet hier, wil ook graag zwemmen, maar strand is 5 uur weg en ik moet de hele week werken, zucht, maar dat ga ik zeker doen als familie komt. Dan mag ik een paar dagen vrij, jeee!!
    Wat leuk dat je zulke toffe collega's hebt. Vandaag is er hier een Amerikaanse jongen van Koreaanse afkomst bij gekomen, super gezellig. Het wordt hier steeds leuker!
    In het weekend vermaak ik me met shoppen, manicures, pedicures, massages, uit eten gaan en stappen met collega's. O en ik zit op yoga en pilates! Helemaal zen nu. Moet ook weer een verhaaltje typen op mijn site, maar heb geen foto's nu. Zal mijn camera meenemen naar kantoor, kun je ons zwaar beveiligde kantoor zien :-)
    Heel veel plezier in Kuweit enne, is het magazine niet online beschikbaar? Ben benieuwd naar je typ kunsten :-)

    kus vanuit snikheet Phnom Penh

  • 03 Maart 2008 - 09:11

    Laura:

    En weer op naar de volgende bestemming, zo komt je paspoort wel snel vol...
    Ben alweer benieuwd naar je koeweitse avonturen.

    Ik stond nog bij je vader voor de deur afgelopen vrijdag voor de tas, van tevoren even over gebeld, maar hij hoorde de bel denk ik niet. Mijn telefoon was leeg dus dat was ook niet zo handig, haha. Volgende keer beter.

  • 03 Maart 2008 - 19:08

    Annet:

    Ja, die geitjes moeten wel aan een beugeltje zeg. Zet hem op in Koeweit !!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Arabische Emiraten, Abu Dhabi

Ik heb getwijfeld over België

Recente Reisverslagen:

23 April 2008

Einde verhaal

17 April 2008

Nog steeds twijfel over België...

09 April 2008

Mag de kachel aan?

05 April 2008

The fast and the furious

30 Maart 2008

Inburgeren
Celine

Actief sinds 02 Juli 2006
Verslag gelezen: 106
Totaal aantal bezoekers 108412

Voorgaande reizen:

01 September 2012 - 25 September 2012

Kaukasus

12 September 2011 - 08 December 2011

On the road

05 November 2009 - 01 Oktober 2010

From Russia, with love

07 Mei 2008 - 11 Mei 2008

Dubliners!

28 Januari 2008 - 30 April 2008

Ik heb getwijfeld over België

10 Januari 2007 - 25 Januari 2007

Raise the Red Lantern

24 Oktober 2006 - 09 Januari 2007

Ik hou het voor gezien of ik ben naar Vladivostok

Landen bezocht: