Koeweit, part 1 - Reisverslag uit Koeweit, Koeweit van Celine Braake - WaarBenJij.nu Koeweit, part 1 - Reisverslag uit Koeweit, Koeweit van Celine Braake - WaarBenJij.nu

Koeweit, part 1

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Celine

04 Maart 2008 | Koeweit, Koeweit

Hoi allemaal,

Hier een bericht uit Koeweit!
Ik ben hier gisteravond aangekomen, na een vertraagde vlucht, maar verder probleemloos. De mensen hier zijn zoooo vriendelijk! Nog voordat ik de luchthaven verlaten had ben ik wel tien keer hartelijk welkom geheten in Koeweit, zelfs door de mensen van de visumuitgifte. Eat that, Russia!

Op zich heb ik er niet zo heel veel over te melden, want op zo’n eerste dag doe je niet overdreven veel. Het is hier donker (mistig/stoffig). Hopelijk verandert dat nog. Verder wilde ik jullie deze foto’s niet ontzeggen, en ik moet natuurlijk even pochen dat ik de komende tijd in een 5-sterren hotel zit! Ha! Eerder ben ik niet verder gekomen dan 3 sterren in Praag, ook al leuk, maar dit slaat alles. Ik voel me zelfs een beetje misplaatst, maar gelukkig zie ik ook andere mensen gewoon in spijkerbroek in plaats van prachtige gewaden (met daarin van die mensen die precies weten hoe zo’n 5-sterren gelegenheid werkt, in tegenstelling tot mijzelf, die zich afvraagt wanneer en hoeveel fooi te geven...).

Anyhow, aan deze luxe kan ik best wennen! Mama, als ik, wanneer dat dan ook mag zijn, weer een keer thuis ben, leg je dan ook chocolaatjes op mijn bed? En graven jullie een zwembad in de tuin? Masseur aan huis? Jaja, ik heb het hier allemaal, plus gratis uitstekend ontbijtbuffet en fitnessruimte. Okee, toegegeven, zo’n hotel is wel wat minder ‘thuis’ dan een hotel, maar ik heb al foto’s van thuis en kaartjes van vriendjes en vriendinnetjes opgehangen voor een beetje meer sfeer. Zo red ik het wel!

Over het werk kan ik melden dat de afgelopen periode meer een soort try-out was. Todd, Deborah en ik werden op Abu Dhabi gestort om ervan te leren en vanaf nu hebben we onze eigen projecten. Ik dus in Koeweit, wat ook betekent dat ik hier voorlopig (dat is waarschijnlijk tot half mei) blijf. Ik verheug me er erg op. Dit keer krijg ik als het goed is wel echt interessante mensen te spreken, en er komt dus een tijdschrift uit over een paar maanden wat bijna volledig door mij en alleen mij is geschreven! Stoer he?

Okee, vergeet niet naar de foto’s te kijken, vooral de laatste! En mijn nummer voor de komende paar maanden: +965 594 22 70.

Liefs uit Koeweit,
Celine te Braake

P.s. @ papa: wat betekent ‘Niet "Kiele kiele ... "gaan zingen he..’?

• 04 Maart 2008 - 17:47

Olga:

he zus, wel even de juiste plaats vermelden, anders staan er straks te weinig vlaggetjes achter je naam!

xx en succes

• 04 Maart 2008 - 18:08

Celine:

Ah, das een goeie, zus! Dat zouden we natuurlijk niet moeten hebben, en vlaggetje te kort ;-)

• 04 Maart 2008 - 18:41

Wat een verwennerette zeg! Wil ik ook wel! Geniet ervan

Liefs

• 04 Maart 2008 - 18:45

Celine:

Okee, over de prijzen (naar aanleiding van de tekst van Farce Majeure): grappig is nog te vermelden wellicht dat olie hier goedkoper is dan water... Ook meer waardevol, zo in de woestijn!
    En: de Koran is in het Arabisch + Engelse vertaling en annotatie.
    En zekere politieke krachten bij jullie, ha, laat ik die nou helemaal niet missen! Het speelt hier overigens helemaal niet, die film van heer Wilders. Ik heb in ieder geval niets erover gezien in de kranten (okee, de Engelstalige, maar toch) en als mensen horen dat ik uit NL kom roepen ze 'Amsterdam1' en 'Ajax!'. Gelukkig, ik hoop maar dat Johan meer indruk heeft gemaakt dan Geert zal doen...

• 05 Maart 2008 - 02:06

Els:

Ok hier kan ik niet tegenop, wat een luxe :-) Zulke hotels heb je hier ook, maar die kosten $80 per nacht, overschrijdt mijn budget ietsje. En wat een verzameling vlaggen al achter je naam; hoop ik ook te krijgen, maar pas over een half jaar denk ik. Geniet ervan!

• 05 Maart 2008 - 07:31

Laura:

Wel lekker hoor, dat je je nu ergens een beetje kunt settelen. Blijf je in het hotel of krijg je uiteindelijk ook weer een appartementje? (of kun je daar niet meer aan wennen straks na al die luxe??).

Ik ben heel benieuwd hoe dat land, waarover ik vroeger zoveel in het nieuws hoorde, nu is... dus kom maar op met dat tijdschrift!!

Hebben ze daar eigenlijk ook paradijselijke stranden? Want dat is natuurlijk wel een essentieel iets als je er nog tot mei zit!

Nou, geniet ervan, in ieder geval...

xx

• 05 Maart 2008 - 09:11

Marjolein:

Eindelijk een beetje "rust". Even niet reizen en wat langer op 1 plek blijven, lijkt met wel gezellig. Kun je het land ook beter leren kennen.
    Je koopt tzt natuurlijk wel een x-aantal exemplaren van "jouw" tijdschrift. We willen het hier allemaal hebben, dat begrijp je wel.
    Ik hoef niet tegen je te zeggen "geniet ze", want dat doe je toch wel.
    Dag Celine, veel plezier en succes
    Marjolein xxx

• 05 Maart 2008 - 11:32

Trees,:

Ter geruststelling: papa en mama hebben volgens mij in ieder geval wel een minibar ...

• 05 Maart 2008 - 17:52

Annet:

Je krijgt van mij pudding van beton, dat is wel 3 sterren waard ! Toch ??