Zo'n dag waarop alles goed gaat - Reisverslag uit Ulaanbaatar, Mongolië van Celine Braake - WaarBenJij.nu Zo'n dag waarop alles goed gaat - Reisverslag uit Ulaanbaatar, Mongolië van Celine Braake - WaarBenJij.nu

Zo'n dag waarop alles goed gaat

Door: Celientje

Blijf op de hoogte en volg Celine

08 Juli 2010 | Mongolië, Ulaanbaatar

Zo'n dag is vandaag! Tegen mijn verwachting in mijn visum vandaag ontvangen en zit morgen in de bus terug naar Rusland. Heerlijk.

Hoezo Celientje, verwachtte je problemen? Nou, ik was dus op zo'n toer door Mongolie, kreeg ik halverwege een berichtje dat de visumaanvraag van Leonie was afgewezen. En ik dacht, waarom zou de mijne dan wel gehonoreerd worden? Ik de hele reis nerveus. Ik weet nu dat er een gekke regel voor Duitsers is (het zit ze ook niet mee he, wk ook al niet).

De mensen van het hostel waar ik mijn reis geboekt had zouden mijn paspoort ophalen, omdat ik daarvoor zelf te laat zou zijn. Dus kom ik vandaag om drie uur daar aan en vraag meteen naar mijn paspoort. Tja, probleem, zei er eentje, ze hebben nieuwe regels. Maar meer hoorde ik nog niet. Nieuwe regels, het zal wel betekenen dat ik geen visum heb, dacht ik.

Daarna zeiden ze dat hun 'loopjongen' mijn paspoort niet meekreeg, dat ik gauw naar het consulaat moest, hij was er nog. Ik erheen. De loopjongen geeft mij mijn recuutje. Ik geef het aan een Russin. Zij geeft mij mijn paspoort met een fonkelend nieuw visum erin.

Poehee! Opluchting!

Op weg terug naar het hostel vertelde de loopjongen ook nog dat we in de finale staan. Tjongejonge, het kan niet op. Klein nadeeltje: is er net 1 moment dat ik graag in Nederland zou willen zijn... Gaat niet lukken, haha!

Zit niet al te veel in over Leonie, die is vrolijk naar Helsinki gevlogen en komt ook morgen aan in Ulan-Ude. Zo slecht zit het de Duitsers nou ook weer niet tegen ;-)

Over de tour door Mongolie kan ik kort zijn: dat was mooi! Ik plaats er nog een apart verhaaltje over met foto's, daar heb ik nu geen tijd voor. Maar leuk was het!

Heb me hier trouwens ook nog nuttig voor het theater kunnen maken: mijn couchsurfer-gastheer, Phil, komt ons helpen! Reuzegezellig.

Geniet zaterdag van de finale, wordt vast een leuk feestje, win or lose. Mijn gedachten zijn bij ons maffe oranje volkje (god wat wordt een mens in den vreemde patriotisch van zo'n finale!)

Liefs,
Celine

  • 08 Juli 2010 - 11:21

    Celientje:

    Oh, en als iemand zin heeft om mij te informeren: ik lijk niet in staat nieuws te vinden over onze eventuele nieuwe coalitie... Hebben we er een?

  • 08 Juli 2010 - 12:34

    Marjolein:

    Wel nee.nog steeds geen nieuwe regering. Nu zittenr er 2 formateurs en de leiders van 4 partijen (VVD, PvdA, D"66 en Groen Links) te onderhandelen.
    Ze willen een niet al te gedetailleerd akkoord sluiten.
    Of dat met zoveel partijen wil lukken is natuurlijk de vraag. Ook wij zitten hier maar af te wachten.
    Maar eerst zondag; DE FINALE TEGEN SPANJE.
    Hier vallen de zwaluwen van het dak (de mussen schijnen te blijven zitten).
    Goed zwemweer en dan doe ik dan ook regelmatig met de 2 jongens. Gezellig.
    Meidje dat was het weer vanuit het Hollandse. Zodra er meer nieuws is laten we je het weten.
    Dikke kus Marjolein en groetjes Joop.

  • 08 Juli 2010 - 16:55

    Els:

    Zo hier weer een berichtje uit het hoge noorden (van Nederland). Merk dat ik een beetje achter loop met verhaaltjes, maar gelukkig had ik je laatst aan de lijn. Nooit geweten dat Mongolie zo boedhistisch was trouwens en schitterende foto´s ook!

    Ja die prutsers ook van een fractieleiders, dit hadden ze makkelijk twee weken eerder kunnen bedenken, maar het gaat weer op zijn Nederlands natuurlijk. Iig wel blij dat er nu gekeken wordt naar Paars plus akoord op hoofdlijnen, kan dit land wel gebruiken denk ik. Ben benieuwd of we volgende maand een kabinet hebben. Maar hoezo kan jij geen nrc.nl lezen?

    Hier verder alles goed, weinig veranderd, saai leven heb ik toch, haha, maar rust is ook wel fijn af en toe, hihi. Ok, moet aan tafel, stamppot rauwe andijvie staat klaar, hmmmmmmmmm.

    Tot later en een dikke knuffel!


  • 08 Juli 2010 - 17:52

    Leo:

    Ha celien!

    ff een quicky (koor wacht):
    - Finale is Zondagavond 20:30 NL tijd. (NL-ES)
    - er is nog geen coalitie. 1 aug is optimistische schatting voor een paars-plus-groenlinks combinatie.

    Amuseer je...

  • 08 Juli 2010 - 18:34

    Annet:

    Ik vind het wel best een paars kabinet, in ieder geval 3 goeie, PVDA D66 en Groen Links.
    Hoezo heeft Els wel foto's van Mongolië gezien?
    Nou ja, ik wacht maar af.
    Liefs mam.

  • 08 Juli 2010 - 20:25

    Trees:


    Ha Celine, fijn dat je weer veilig thuis bent in Ulan Ude (haha, geintje).
    Ik dacht eventjes: Celine mist de finale, want die is pas zondag(zaterdag Uruguay-Duitsland om 3e en 4e plaats),maar gelukkig heeft mijn broertje het duidelijk aangegeven.
    Niet te veel ole ole roepen, want dan denkt die daarboven dat het voor Spanje is, en je weet maar nooit, nietwaar?
    Wat de formatie betreft; Die rituele dans met Wilders was nodig, waarschijnlijk, onder andere om Rutte vervolgens in toom te houden. Ik hoop dat Verhagen met zijn valse bescheidenheid zijn hand heeft overspeeld. Ben wel een beetje bang dat de Wildersaanhang groeit "omdat ze niet mogen regeren",terwijl W. volgens mij helemaal niet wil regeren. Maar goed, we zullen zien. In onze Zuidafrikaanse mood zeg ik maar a la JvR: alles sal reg kom. Doei.

  • 08 Juli 2010 - 20:29

    Trees:

    Even ter broodnodige aanvulling: Nu ik opnieuw je laatste regel zie denk ik ineens: is dat nou wel patriottisme, of heel misschien, wellicht, toch een tikkeltje het h-woord?

  • 08 Juli 2010 - 21:07

    Leo:

    @Trees: Het v-woord denk ik. (V van verlenkelijkheid) :-)

    En ik zie nu pas dat ik over de informatie alleen maar zeer incompleet anderen heb herhaald. Maar ja, druk-druk-druk he...
    Die valse bescheidenheid van V is wel goed geformuleerd, ja.

  • 09 Juli 2010 - 21:39

    Angelavanderburgt@ms:

    Hoi Celine, leuk om je website te kunnen volgen. Je ouwelui zijn net weg, we hebben lekker samen met hen gebarbequed en bijgekletst. was leuk. ik ga je verhalen zeker volgen ( niet elke dag hoor) Daar heb ik het te druk voor We hebben inmiddels ons 5de kleinkind!!! Een zoon voor Stijn en Jeske.
    Nou geniet en succes daar in Siberie.
    groetjes Ton en angela

  • 10 Augustus 2010 - 23:15

    Laura:

    Hee wat vreemd, het mailtje over dit verhaal was niet aangekomen.... Het was dat ik zelf maar eens op een nachtelijke zoektocht ging naar een uitgebreid teken van leven.

    Troost je, je was niet de enige die noodgedwongen weg was van 't vaderland op de dag van de finale (en heb je hem gezien? had je voor die genante bende uit dat prachtige land terug willen komen?), ik zat op een bruiloft in frankrijk, waar wel een antenne & tv waren geregeld maar dat wilde nog niet zeggen dat we daar ook binnen het bereik van de tv-toren zaten. Jaja, ook dicht bij huis heb je uithoeken. We zijn dus maar vlug naar het schoonouderlijk huis geracet, alwaar we de wedstrijd met frans commentaar en een moeder met geen greintje verstand van voetbal hebben gekeken. Ik voelde me dus net zo ver verwijderd van de oranjehysterie als jij denk ik.

    Mijn facebook-account is inmiddels in de tijdelijke koelkast, maar dat had je geloof ik nog gelezen, en ba-scriptie gaat de goede kant op maar is nog niet af (en begin ongeduldig te worden). Hopelijk is deze wel af voor jouw terugkomst, en is met de volgende een flink begin gemaakt. Hou je me nog even op de hoogte van precieze aankomstplannen, dan kom ik je wellicht onthalen op de luchthaven.

    Tot die tijd nog heel veel plezier daar, en als ik hier niets hoor dan ga ik er maar vanuit dat je nog even met volle teugen van het leven daar aan 't genieten bent.

    Liefs!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Celine

Actief sinds 02 Juli 2006
Verslag gelezen: 167
Totaal aantal bezoekers 108609

Voorgaande reizen:

01 September 2012 - 25 September 2012

Kaukasus

12 September 2011 - 08 December 2011

On the road

05 November 2009 - 01 Oktober 2010

From Russia, with love

07 Mei 2008 - 11 Mei 2008

Dubliners!

28 Januari 2008 - 30 April 2008

Ik heb getwijfeld over België

10 Januari 2007 - 25 Januari 2007

Raise the Red Lantern

24 Oktober 2006 - 09 Januari 2007

Ik hou het voor gezien of ik ben naar Vladivostok

Landen bezocht: