Dag van Nationale Eenheid in het bos en meer.... - Reisverslag uit Vladivostok, Rusland van Celine Braake - WaarBenJij.nu Dag van Nationale Eenheid in het bos en meer.... - Reisverslag uit Vladivostok, Rusland van Celine Braake - WaarBenJij.nu

Dag van Nationale Eenheid in het bos en meer....

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Celine

07 November 2006 | Rusland, Vladivostok

Hoi allemaal,

Dit weekend was lekker lang. Ik had al verteld van de nationale feestdag 4 november. Omdat deze dag op zaterdag viel, waren we maandag ook vrij. De overheid vindt het kennelijk nogal sneu dat je geen extra vrije dag krijgt als een feestdag in het weekend valt, vandaar. Gelukkig zijn dan de winkels wel open, zoals ook op iedere zondag.

Zaterdag ben ik met Anja, Laura en Leslie naar de botanische tuin geweest. Een tuin is het eigenlijk niet echt, meer een bos. De busrit erheen was lang, vol en benauwd, maar het was het waard (zie foto’s). Helaas was het vrij mistig en konden we niet heel ver kijken, maar het uitzicht was evengoed prachtig. Jammer genoeg zijn Russen niet zo zuinig op hun natuur en lag het bos bezaaid met bierblikjes en snoepverpakkingen. We hebben onze pret er niet door laten drukken en hebben ons vermaakt met het door de losse herfstbladeren schoppen en het beklimmen van bomen. Jammer dat het vooral naaldbomen waren, die zijn voor klimmen niet zo erg geschikt! Daarna zijn we naar de supermarkt geweest om appelsap te kopen om onze avond op te leuken met warme appelcider en chocola.

Zondag heb ik met Georgia een middag geshopt. We begonnen maar met een cappuccino in een café, want zonder koffie kun je zo’n dag natuurlijk niet beginnen. Daarnaast zit een klein (= piepklein) antiek/snuisterijenwinkeltje. Ik wilde daar een atlas kopen (mijn nieuwste verzameling), maar de boekencollectie was erg klein en ze hadden geen atlassen. Georgia heeft wel een 100 roebelbiljet gekocht uit 1910 om in te lijsten. Vervolgens heb ik, op aanraden van Ellen (nog bedankt!) een radiootje gekocht. In Rusland bestaat overigens nog zoiets als een hoorspel, kwam ik thuis achter. Daarna gingen we nog maar eens op zoek naar de legerwinkel. Deze was, als één van de weinige winkels, gesloten, dus ik zit nog steeds zonder waterdichte schoenen. Natuurlijk kwamen ze juist toen goed van pas, want het heeft behoorlijk geregend zondag. Georgia blij, want ze heeft de afgelopen 5 jaar in Arizona gewoond... Ik was minder blij, vooral ook toen de wind mijn paraplu heeft gesloopt! Thuis maar gauw opgewarmd met een douche.

Vervolgens heb ik met Georgia Finding Nemo gekeken, een vreselijk Amerikaanse bezigheid en een zonde als je in Vladivostok bent, maar we waren er even aan toe! Anja heeft Dr. Zhivago gekocht, dus binnenkort zal ik heus wel een Russische film zien.... Natuurlijk kon bij de film bier en chocola niet ontbreken, wat nog een heel gedoe is omdat het eigenlijk niet mag (drinken op je kamer) en er ook daadwerkelijk iemand toezicht houdt. Gelukkig niet op mijn etage, maar de rest heeft het er maar zwaar mee! Deze vrouw, de ‘dezjoernaja’ genoemd, komt bijvoorbeeld je kamer schoonmaken terwijl je nog ligt te slapen! Halverwege de film werd er geklopt, dus toen moest snel-snel die fles bier weg. Gelukkig was het ‘maar’ de paspoortcontrole van de internationale afdeling van de universiteit... Heb het allemaal overleefd, maar het is wel vreemd om mee te maken!

Gisteren heb ik een potje basketbal gespeeld op zo’n buitenveld. Zelfs daar hadden we een stukje uitzicht op zee! Ik, Laura, Christina en Ksenia (de laatste twee zijn Chinees en zijn zo vriendelijk geweest een Russische naam aan te nemen!) hebben geoefend voor onze gelegenheidswedstrijd, die volgende week gepland staat tegen een aantal Russische studenten. Op dezelfde dag is ook een volleybalwedstrijd tussen de auto- en allochtonen, daarvoor gaan we binnenkort trainen. Daar heb ik, zeker na het zien van de wedstrijd Rusland – Dominicaanse Republiek eergisteren, behoorlijk zin in!
‘We’ hebben besloten dat ik tijdens de basketbalwedstrijd ‘the rebound-girl’ zal zijn vanwege de lengte. Ik hoop dat ik het allemaal goed begrijp, want die basketbalregels zijn stiekem zo simpel nog niet. Gelukkig ben ik niet de enige met dit soort problemen, Laura zal nogal moeten wennen aan het rally-point systeem bij het volleyballen en het feit dat je nu via het net mag serveren. Verliezen zullen we vast, maar het zal evengoed leuk zijn!
Vandaag ben ik voor het eerst bij de Vladivostok News geweest. De hoofdredactrice daar, Aljona, is heel aardig, begrijpt mijn positie en wil graag helpen. Ze gaat deze week een opdracht voor me verzinnen en waarschijnlijk wordt dat iets met het archief. Dat is nu kennelijk een beetje warrig en daar moet was structuur in komen. Het grappige is dat zij niet te veel beslag op me wil leggen, omdat ze me niet kunnen betalen. Ik moet haar maandag dus maar goed vertellen dat ik ook echt uren moet maken, dan komen we er wel uit. Ik kom dan iedere maandag daarheen, want dat is de enige dag dat ze een bureau en computer over hebben. De rest doe ik dan thuis, wat wel handig is omdat ik dan meer vrijheid heb om om mijn lesuren heen te werken.
Ik had geloof ik ook verteld van het festival voor internationale studenten, waar wij westerlingen tentoon gesteld zouden worden. Helaas heeft de meerderheid besloten dat ze echt niet willen en nu gaat Georgia alleen een liedje zingen. Philipe en ik vinden dat eigenlijk wel jammer en niet zo netjes, dus misschien kunnen we voor ons nog een rolletjes in haar lied vinden...
Dat was het weer voor vandaag, geniet van de foto’s en tot de volgende keer!

Liefs,
Celine

  • 07 November 2006 - 09:06

    Jelena:

    Hey Celientje,
    Dat klinkt allemaal superleuk! Lekker sporten ook nog! :) En aan de foto's te zien heb je nog geen sjoeba nodig daar :)

  • 07 November 2006 - 09:20

    Celine:

    Als ik thuis ben zal ik eens opzoeken wat een sjoeba is... ;-)

  • 07 November 2006 - 09:24

    Leo:

    Ik wist niet dat Dikkertje Dap zo veel bekend was in Oost-Azie...
    Enig idee hoe dat ding daar kwam?

  • 07 November 2006 - 09:28

    Celine:

    Als ik thuis ben zal ik eens opzoeken wat een sjoeba is... ;-)

  • 07 November 2006 - 10:26

    Celine:

    Hmm, sorry voor de herhaling in mijn eigen reacties, ik doe vast iets verkeerd. Voor de geinteresseerden: mijn stageplek heeft een adres, en het is www.vladnews.ru en NIET www.vladivostoknews.com, zoals ik sommigen heb voorgehouden. Sorry daarvoor!

  • 07 November 2006 - 11:03

    Leo:

    Ik wist niet dat Dikkertje Dap zo veel bekend was in Oost-Azie...
    Enig idee hoe dat ding daar kwam?

  • 07 November 2006 - 13:01

    Leo:

    Ik wist niet dat Dikkertje Dap zo veel bekend was in Oost-Azie...
    Enig idee hoe dat ding daar kwam?

  • 19 November 2006 - 11:00

    Michiel:

    "De overheid vindt het kennelijk nogal sneu dat je geen extra vrije dag krijgt als een feestdag in het weekend valt." - Volgens mij is dat precies de reden dat er een Tweede Paasdag en een Tweede Pinksterdag bestaan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Rusland, Vladivostok

Ik hou het voor gezien of ik ben naar Vladivostok

Recente Reisverslagen:

09 Januari 2007

Bye-bye Vladivostok!

08 Januari 2007

Nieuwe kansen, nieuwe prijzen

03 Januari 2007

S novim godom!

29 December 2006

Kerst in Rusland

22 December 2006

Afscheid van Anja...
Celine

Actief sinds 02 Juli 2006
Verslag gelezen: 135
Totaal aantal bezoekers 108574

Voorgaande reizen:

01 September 2012 - 25 September 2012

Kaukasus

12 September 2011 - 08 December 2011

On the road

05 November 2009 - 01 Oktober 2010

From Russia, with love

07 Mei 2008 - 11 Mei 2008

Dubliners!

28 Januari 2008 - 30 April 2008

Ik heb getwijfeld over België

10 Januari 2007 - 25 Januari 2007

Raise the Red Lantern

24 Oktober 2006 - 09 Januari 2007

Ik hou het voor gezien of ik ben naar Vladivostok

Landen bezocht: