A ro.., eh, hill with a view - Reisverslag uit Vladivostok, Rusland van Celine Braake - WaarBenJij.nu A ro.., eh, hill with a view - Reisverslag uit Vladivostok, Rusland van Celine Braake - WaarBenJij.nu

A ro.., eh, hill with a view

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Celine

10 November 2006 | Rusland, Vladivostok

Zo, tijd voor een update, hoewel ik behalve een hoop foto's eigenlijk niet heel veel te vertellen heb. Het was een rustige week, niet veel bijzonders meegemaakt. Ik heb geprobeerd wat te winkelen in een winkelcentrum, wat me meteen terugplaatste in de jaren tachtig. Heel veel tijgerprints en synthetische materialen, brrr! De mensen in de winkels waren overig wel uiterst vriendelijk en behulpzaam, ik heb geleerd dat een 'goededag' bij het binnenkomen wonderen doet, de glimlachjes komen vanzelf te voorschijn! Ik blend kennelijk al wat in, vandaag wilde iemand mij de weg vragen (om je vraag van eerder te beantwoorden, Ernst-Jan, kennelijk loop ik niet meer als een toerist rond!).

Vandaag heb ik het hoogste punt van het centrum geklommen. Papa, dat was kennelijk niet dezelfde, want er ging geen kabeltrein omhoog. Die heuvel zal ik een andere keer zoeken. Wel krijg je alvast je panorama (als je dan toch mijn fotoboek vergroot, moet je er ook wat voor terug krijgen, he?). Het weer hiervoor was echt perfect. Gisteren waaide het nogal, maar vandaag was het windstil. Erg fijn als je op bijna 200 meter hoogte bent! Ook was het lekker helder en kon ik vrij ver zien. Het uitzicht was dan ook prachtig en de (toch echt behoorlijke) klim meer dan waard.
Qua stage: ik krijg een wekelijks stukje/artikel/column over mijn ervaringen hier, die nuttig of leuk kunnen zijn voor al die andere buitenlanders hier. Dus mocht je mijn blog niet genoeg vinden, binnenkort mijn eerste bijdrage op http://vn.vladnews.ru! Verder ga ik het archief in duiken om informatie te vinden over de relatie tussen Moskou en Vladivostok, wat dan resulteert in een artikel voor de Vladivostok News.

Deze week is ook mijn Russische huisgenootje teruggekomen en heeft haar eigenaardigheden ook weer meegenomen. Een paar dagen geleden wilde Anja naar binnen, maar dat kon natuurlijk niet vanwege de sleutel die Olja er in had zitten. Ze klopte, maar Olja gebaarde mij heel stil te zijn. Ik, onder de indruk dat het hier een fout ex-vriendje betrof of iets dergelijks, hield me braaf muisstil. Ondertussen haalde Olja wel stilletjes haar sleutel uit het slot, zodat Anja toch binnen kon. Wat voelde ik me schuldig toen ze binnenkwam! Over het badkamerincident kan ik het volgende zeggen: we waren misschien toch te vroeg met ons oordeel, want toen ik laatst alleen op de kamer was, ging de badkamer ook uit zichzelf op slot. Ik denk dat als je hem niet helemaal van het slot haalt en de deur weer dicht doet, hij weer in het slot kan vallen... Verbazingwekkend, dat wel. Nou ja, inmiddels heb ik geleerd dat je je over niets in Rusland moet verbazen! De vreemdste dingen kunnen hier gebeuren, kennelijk.

Gisteravond heb ik cartoons gekeken die Anja op DVD had. Russische, wel te verstaan. Ik moet ook echt zo'n DVD hebben, want de Russische Winny the Pooh (Vinnie Poech) is heel schattig en het geheel is natuurlijk goed voor mijn Russisch.

Zo, nu ga ik een paar foto's plaatsen. Mijn flat moet er ook ergens op staan, trouwens. Veel plezier ervan en tot de volgende keer!

P.S. Tante Thea, Sylvia Witteman heeft gelijk, ook zichtbaar aan de indeling van de Supermarkt! Alle soorten alcohol die je maar kan verzinnen, maar denk maar niet dat je hier een fatsoenlijke courgette kan krijgen... Ach, met bier red ik me voorlopig prima

  • 10 November 2006 - 08:09

    Karlijn:

    Hee Celien!

    Goed ingeburgerd lijkt het al? Gaat best snel zo te horen, maar ja dat was natuurlijk ook te verwachten. Wel lachen dat je straks een soort eigen collumn krijg. Hehe in het Rusisch! Grappig. Iig veel plezier nog, maar zo te horen lukt dat echt prima, afgezien van een raar huisgenootje af en toe :).

  • 10 November 2006 - 08:20

    Celine:

    Haa Klijntje! Gaat inderdaad prima! Collumn zal overigens in het Engels zijn hoor, zo goed is mijn Russisch nog lang niet...

  • 10 November 2006 - 08:28

    Celine:

    Haa Klijntje! Gaat inderdaad prima! Collumn zal overigens in het Engels zijn hoor, zo goed is mijn Russisch nog lang niet...

  • 10 November 2006 - 08:33

    Leo:

    Ik hoop dat je duikpak niet lekt...

  • 10 November 2006 - 08:37

    Leo:

    Ik hoop dat je duikpak niet lekt...

  • 10 November 2006 - 08:40

    Jelena:

    Een sjoeba is een wintermantel. In rusland voornamelijk van bont. :)

  • 10 November 2006 - 08:55

    Susanne:

    Eén reactie op de foto's: wauw! Ja, niet dat die industrie nou heel idyllisch is, maar voor de rest ziet het er erg mooi uit.
    Ennem, misschien moet je maar veel gerechten leren koken waar bier doorheen gaat? Schijnt een goed ingrediënt te zijn. Weet niet of het echt een courgette kan vervangen, maar het is een poging waard.

  • 10 November 2006 - 09:15

    Leo:

    Ik hoop dat je duikpak niet lekt...

  • 11 November 2006 - 09:04

    Yolanda:

    Mooie foto's! Het is duidelijk echt een grote stad. Hoeveel inwoners eigenlijk?

  • 11 November 2006 - 23:34

    Trees:

    Ach, bier schijnt heel voedzaam te zijn en het is nog niet zo heel lang geleden dat het in Nederland is vervangen door water als dagelijkse drank (althans nog niet zo lang geleden dat je er gevaarlijk ver van weg geevolueerd zult zijn). Dus ...Heel veel groeten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Rusland, Vladivostok

Ik hou het voor gezien of ik ben naar Vladivostok

Recente Reisverslagen:

09 Januari 2007

Bye-bye Vladivostok!

08 Januari 2007

Nieuwe kansen, nieuwe prijzen

03 Januari 2007

S novim godom!

29 December 2006

Kerst in Rusland

22 December 2006

Afscheid van Anja...
Celine

Actief sinds 02 Juli 2006
Verslag gelezen: 159
Totaal aantal bezoekers 108557

Voorgaande reizen:

01 September 2012 - 25 September 2012

Kaukasus

12 September 2011 - 08 December 2011

On the road

05 November 2009 - 01 Oktober 2010

From Russia, with love

07 Mei 2008 - 11 Mei 2008

Dubliners!

28 Januari 2008 - 30 April 2008

Ik heb getwijfeld over België

10 Januari 2007 - 25 Januari 2007

Raise the Red Lantern

24 Oktober 2006 - 09 Januari 2007

Ik hou het voor gezien of ik ben naar Vladivostok

Landen bezocht: