Ken je die ene mop...? - Reisverslag uit Vladivostok, Rusland van Celine Braake - WaarBenJij.nu Ken je die ene mop...? - Reisverslag uit Vladivostok, Rusland van Celine Braake - WaarBenJij.nu

Ken je die ene mop...?

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Celine

04 December 2006 | Rusland, Vladivostok

Privjet!

Eigenlijk heb ik niet zo heeeel veel nieuws, maar ik geloof dat jullie nog wat foto’s tegoed hadden... Dan kan ik natuurlijk net zo goed een nieuw stukkie schrijven. De foto’s plaats ik wel bij het vorige bericht, omdat ze daar nu eenmaal bij horen. Even terugbladeren dus!

Eerst even een Russische les voor papa en andere niet-Russisch-sprekenden: ‘obchzhezhite’ betekent zoiets als ‘gemeenschappelijke woning’, in dit geval onze studentenflat.
Michiel, misschien heb je wel gelijk, dat ik een Amerikaanse zou moeten spelen (over de onderzeeër trouwens waarschijnlijk ook). Zelfs mijn Amerikaanse vriendin Georgia is het met je eens! Ik hou het echter toch maar bij mijn nationaliteit, ’t is niet zo dat ik de Russische taal nou zo ontzettend goed beheers...

Zo, dan over tot de orde van de dag. Ik was vorige keer vergeten te vertellen over de Chinese markt, waar ik vorige week ben geweest. De markt is gevestigd in een oud sportstadion, deels overdekt, deel onder de blote hemel. Er was enorm veel kleding, voer en schoenen, en verdacht veel Russische kooplui voor een Chinese markt. Het grappige is dat daar niet alleen de klant (=ik en Georgia) moeilijkheden heeft met de taal, maar de Chinese verkopers ook, haha. Verder was het groot en het eten weer fantastisch.

Na mijn bezoek aan dit internetcafé afgelopen vrijdag ben ik met Georgia naar een Chinees restaurant geweest, waar Joseph en Brian op ons aan het wachten waren. Heerlijk gegeten, de service was alleen wat apart. Zo kwamen ze geen bestelling opnemen... De muziek stond ook heel hard en Joseph werd lastig gevallen door een wanhopige en dronken mevrouw die met hem wilde dansen... Grappig, de week daarvoor gebeurde hetzelfde met Georgia, maar dan werd het lastigvallen gedaan door een nog veel dronkener jongeman en Joseph en Brian moesten ons redden door bezitterige vriendjes te spelen. Dit keer vonden we het echter veel te grappig en zeiden we dat Joseph zo vrij als een vogeltje was, haha.

Daarna zijn we naar de Rock Bar geweest, één van onze betere ontdekkingen in Vlad. Er was live muziek door een prima band die oude klassieke rockmuziek speelde. Het menu was nog het leukste, ze hadden alle drankjes genoemd naar bands, gitaarmerken en maffe kreten.
Helaas duurde de avond niet lang vanwege onze curfew.

Zaterdag heb ik gauw mijn huiswerk gemaakt, want voor zondag stond de dag vol gepland met een uitje naar het Russische eiland (zo heet het eiland). Ken je die mop, van die twee meiden die naar het eiland gingen? Precies, die gingen niet! Kijk maar...

Zaterdagavond vroeg naar bed, want voor het tripje moesten we om 6 uur op, brrr! Ik had wat inkopen gedaan, omdat we niet wisten wat we zouden aantreffen op het eiland, dus de proviand moest meegenomen worden. Zondagochtend een heleboel kleren aangetrokken (ondergoed, dikke panty, kniekousen, sportbroekje, spijkerbroek, hemd, t-shirt met lange mouwen, trui, warme legerkisten, schaap, sjaal, muts en handschoenen) en in alle vroegte richting de boot. Kaartje gekocht en wachten maar. Na een paar minuten werd er iets omgeroepen, wat we niet helemaal begrepen. Wij terug naar de kassa, om het te vragen. Wat denk je, de boot ging (voorlopig) niet, in verband met stormwaarschuwingen. Heel maf, want buiten was het windstil...

We hebben besloten dat we eerst maar eens wat koffie gingen zoeken. Het leek ons niet waarschijnlijk dat we een open café zouden vinden, maar gelukkig is de beste plek in Vlad voor koffie een 24-uur-per-dag-open-gelegenheid. Wij blij, wel maf dat toen wij net naar binnen gingen anderen net weg gingen na een lange nacht... Ach, in Groningen kennen sommigen dat verhaal ook wel!

De koffie deed het goed, evenals het ontbijt (blini!! Ofwel: pannenkoekjes). Mietjes als we zijn besloten we de plannen helemaal af te blazen. Er was een kans dat de boot later nog wel zou gaan, maar gezien de wind (die wij dus niet echt konden bemerken, maar toch) leek het ons te koud. Wie weet proberen we het volgend weekend. In plaats van onze moedige tocht naar het eiland hebben we films gekeken die dag... Niet eens Russische, schaam... ‘V for Vendetta’ is overigens een grote aanrader! Al met al wel een geslaagde dag, maar niet helemaal zoals gepland, haha.

Vandaag ben ik uiteraard weer bij de Vlad News geweest. Zag een heel gekke reactie op mijn stukje over ‘remont’ van een voor mij onbekende Amerikaan, die mijn bedoeling echt helemaal niet begrepen had! Geeft verder niet, maar reageer dan niet of zo!

Dat was het alweer. Vergeet de foto’s bij het vorige bericht niet (bij dit bericht geen foto’s, aangezien we niet gingen . Dan nog een tip: als je reageert, sluit dan daarna het venster. Zo voorkom je herhalingen van je eigen reactie, wat mij zelf meermalen is overkomen... Tot de volgende keer en geniet van jullie tropische weer!

Liefs,
Celine

  • 04 December 2006 - 09:49

    Leo:

    Ik hou niet van warm weer.
    En in december is het nog ongepast ook.
    Hoe lang varen is het naar het Russisch eiland?

  • 04 December 2006 - 19:38

    Robert:

    Hoi Celine, Erg gaaf zo'n stage aan de andere kant van de wereld, ik zou willen dat ik er nu ook was, mijn vriendin woont daar namelijk. De Vladivostok Times en ook News lees ik regelmatig op internet, zal beter gaan opletten of er een artikel van jou tussen staat.

    Tot wanneer blijf je daar?

    Groeten
    Robert

    raerkelens@hotmail.com

  • 05 December 2006 - 13:43

    Marjolein:

    Je bent zeker al flink aangekomen van al dat lekkere eten.

  • 05 December 2006 - 14:20

    Michiel:

    Drankjes genoemd naar gitaarmerken, dat valt nog reuzemee. Eddy Zoey (3FM-deejay) heeft zijn pasgeboren zoontje genoemd naar een gitaarmerk (Fender). (En Antonie Kamerling noemde zijn dochtertje naar een insect. -ieuw!-)

    De foto's van de onderzeeër zijn erg stoer. Komisch dat ze overal een grote rode ster op schilderden. En waar komt dat toilet eigenlijk op uit? Ook erg bedankt voor de foto's onder de triomfboog. Jammer dat er aan de binnenkant niets te zien is.

    Curfue heet volgens mij curfew. Groetjes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Rusland, Vladivostok

Ik hou het voor gezien of ik ben naar Vladivostok

Recente Reisverslagen:

09 Januari 2007

Bye-bye Vladivostok!

08 Januari 2007

Nieuwe kansen, nieuwe prijzen

03 Januari 2007

S novim godom!

29 December 2006

Kerst in Rusland

22 December 2006

Afscheid van Anja...
Celine

Actief sinds 02 Juli 2006
Verslag gelezen: 210
Totaal aantal bezoekers 108571

Voorgaande reizen:

01 September 2012 - 25 September 2012

Kaukasus

12 September 2011 - 08 December 2011

On the road

05 November 2009 - 01 Oktober 2010

From Russia, with love

07 Mei 2008 - 11 Mei 2008

Dubliners!

28 Januari 2008 - 30 April 2008

Ik heb getwijfeld over België

10 Januari 2007 - 25 Januari 2007

Raise the Red Lantern

24 Oktober 2006 - 09 Januari 2007

Ik hou het voor gezien of ik ben naar Vladivostok

Landen bezocht: