Hoog bezoek (2x) - Reisverslag uit Ulan-Ude, Rusland van Celine Braake - WaarBenJij.nu Hoog bezoek (2x) - Reisverslag uit Ulan-Ude, Rusland van Celine Braake - WaarBenJij.nu

Hoog bezoek (2x)

Door: Celientje

Blijf op de hoogte en volg Celine

07 Juni 2010 | Rusland, Ulan-Ude

Zooooo, nog effetjes, dan ga ik in Irkoetsk een heel belangrijk pakketje ophalen. Papa heeft vanochtend Olga en Stijn naar me toe gestuurd! :-)

Maar er is meer nieuws. Vorige week was het een drukte van jewelste in het theater. Maandag had Svetlana me al gevraagd om de dag erop veel vriendjes en vriendinnetjes mee te nemen, want woensdag was... D-Day!

Dinsdag de klok rond gewerkt. Zo heerlijk Russisch! Maandenlang heeft alles zo lekker zijn eigen tempo, totdat de deadline in zicht komt. Geschuurd, geschilderd, opgeruimd enzovoorts. Niet alles is klaar, maar dat grootste puinhoop is weg en het is -min of meer- brandveilig. Klaar voor de brandveiligheidsinspectie!

Woensdag breekt aan en de brandweer komt niet. Kan ook gebeuren. Donderdag dan. Ik heb ze niet gezien, want ik was in de controlekamer aan het schilderen en daar zijn de dames brandveiligheidscommissie vakkundig uit weggehouden.

En toen, en toen.... Toen moest op vrijdag eerst nog een heleboel papierwerk getekend worden en toen... Jaaaaaa, we mogen open! Woensdagavond gaat de bar voor het eerst weer van start, dus Olga en Stijn vallen mooi met de neus in de boter.

Helaas was een aantal in het theater vrijdag al wat vroeg begonnen de opening feestelijk met wodka te vieren, en toen Anatoli en Svetlana terugkwamen van de rechtbank lag de helft dus mooi z'n roes uit te slapen. Jammer, want ze hadden het met ons allemaal willen vieren. Hmpf. Bedankt voor het meenemen van die fles Volodja (de schuldige).

Voorstellingen gaan of deze maand van start, of in september. Juli en augustus zijn druk met ons zomerproject, maar ik hoop dus heel erg op deze maand, anders zie ik misschien helemaal geen toneelstuk meer! Van dit theater dan, he! Begin september begint de grote terugtocht alweer, snif.

Dit nieuws wilde ik jullie in ieder geval niet onthouden. Ander nieuws: het motorseizoen is begonnen! Leuk, want Pavel, die ene die ons naar het Baikalmeer heeft gereden, is reuzetrots op zijn auto, maar zijn motor, die is nog veel belangrijker. En ik moet zeggen, het heeft wel wat, achterop door Boerjatië scheuren!

Over scheuren gesproken, ik heb nog een quizvraagje: hoe kun je binnen een halve minuut door heel Siberië rijden? Jaja, denk daar maar eens over na!

Trees: leuke gewoonte, wat reisgidsen betreft. Ik gebruik ze toch, al is het alleen maar om te weten dat als ik ergens heen ga, ik ook weer terug kan komen. Tijdsdruk enzo, vreselijke combinatie met reizen, maar het is niet anders. Zo hoorde ik laatst over een toerist in Mongolië die de helft van zijn tijd daar doorgebracht heeft met wachten op de bus...

Thea: bijna de eerste! En nee, we hebben nog niet opgeruimd aan het Baikalmeer. Wel onze eigen rotzooi weer meegenomen natuurlijk. Roesmat, onze chauffeur voor een dag, vond het maar overdreven dat we onze bekertjes niet gewoon lieten liggen. Ze lagen daar toch goed? Waarop zijn vriend Sanja reageerde: mafkees, ze zijn toch gekomen om hier op te ruimen van de zomer! :-)

Laura: vorig jaar heeft het in juni nog heel zwaar gesneeuwd... Er zijn een hoop jonge berkjes op weg naar het Baikalmeer te zien die helemaal tot de grond buigen. Door die sneeuwval! Maar ik hoop er niet op. Het is nu een graad of 20, ook prima, maar bewolkt! DAT hadden we niet afgesproken. Van de zomer, de echte, wordt het ook makkelijk 40-45 graden trouwens...
En nee, die berkentakken doen verrassend weinig pijn. Het nare is alleen dat je na 4-5 keer goed slaan je bekaf bent!
Succes met de Russen op de boot en de scriptie!

Els: 30 graden is dan ook teveel. Blij dat het leuk was!

Mama: de temperatuursverschillen waren natuurlijk niet van de ene op de andere dag, maar het ging wel relatief snel ja. Maar goed, ik was er wel echt aan toe, dus wennen was niet zo'n probleem. En in Severobaikalsk was het nog niet zo warm, vandaar die muts ;-)

Yvonne: laten we met z'n allen in april en oktober steeds over de evenaar gaan, en zo steeds in de winter blijven ;-)
Tot gauw!

Papa: haha, was het maar Tashkent. Mijn plannen om Centraal-Azië onveilig te maken deze zomer zijn mooi in het water gevallen doordat ik een nieuw visum moet halen in Mongolië (heb overigens sinds vandaag visum voor Mongolië! Hoera!). Wel gezond eigenlijk, heeft dat tenminste nog echt een nadeel. Wilde namelijk over land vanuit Mongolië naar China en zo verder, maar de grenzen zijn daar dicht voor buitenlanders :-( Dus nu na Mongolië maar gewoon naar huis en nog van Ulan-Ude in de zomer genieten voor zolang het kan. Das echt nog maar heel kort...

Foto's dit keer zijn globale indrukken van de omgeving van Ulan-Ude. Veel plezier! Ik ga naar het station en me verheugen op m'n pakketje! Laters!

Celine


  • 07 Juni 2010 - 10:34

    Laura:

    Hoera, weer open!! Petje af voor jullie harde werk.

    En heel veel plezier met je zusje en haar liefje!

    Heb hier zaterdag ook nog wat middelbare school- herinneringen opgehaald, want zag ineens Ruud (Wijtvliet) zomaar op het terras zitten bij mij om de hoek. Hij zoekt nog een baan wat verder weg dan Duitsland, dus als je een vacature tegenkomt daar met zonne-energie, hou hem dan vooral op de hoogte ;).

  • 07 Juni 2010 - 10:51

    Madeleine:

    Super! Hopelijk kan je nog een voorstellinkje meepikken inderdaad...
    Mooie foto's trouwens.

    Groetjes, madeleine.

  • 07 Juni 2010 - 11:45

    Marjolein:

    Hoi Celine,
    Wat gezellig om bezoek van het thuisfront te krijgen. Hoe lang blijven ze??
    Veel plezier met elkaar en de hartelijke groeten.
    Marjolein en Joop

  • 07 Juni 2010 - 12:04

    Esmeralda:

    Hey Celine,
    Wat een prachtige foto's. Wat een oneindigende natuur! Ik ben jaloers!
    Betreffende het theater hoop ik zeker dat je nog een voorstelling te zien krijgt. Tenslotte heb je zelf hard meegewerkt aan het klaarmaken en opknappen van het theater, dus zou een opvoering van een stuk wel het beste 'bedank-kado' zijn dat je kunt krijgen! :-)
    Deze week veel plezier met je zus en Stijn gewenst!!!
    Liefs,
    Es ;")

  • 07 Juni 2010 - 13:27

    Yvonne:

    Wat superleuk dat Olga en Stijn bij je komen!
    Zussen voor het leven!!

    Een leuke tijd samen!

    Groeten, Yvonne

    P.S. Ik ga wel iets leuks met je moeder doen....

  • 07 Juni 2010 - 14:25

    Thea:

    Fijn voor jou, maar ook voor Olga en Stijn. Per slot, als Mozes niet komt tot de berg...
    Hoop maar dat je nog een behoorlijke voortstelling te goed hebt.
    Wat een mooie foto's!

    Groetjes van Thea en Gerard

  • 07 Juni 2010 - 17:10

    Trees:

    Met google earth?

    Heb je je reisgids al bestudeerd om Olga en Stijn in kortere tijd alles te laten zien wat de moeite waard is, en wel zo dat ze niet de helft van de tijd op de bus zitten te wachten? Doe ze de groeten.
    Wil je O+S een boodschap overbrengen: 28 aug. reserveren voor een feestje (omdat ik van Drees ga trekken). Als jij (onverhoopt) vroeger naar huis moet kom je natuurlijk ook.

    Zet ze daar maar lekker onder druk dat je nog veel voorstellingen wilt zien. Die acteurs zijn toch zeker al die tijd wel doorgegaan met repertoire opbouwen?

    En anders doe je gewoon een zelfgeschreven stuk ... Groetjes

  • 08 Juni 2010 - 11:21

    Leo:

    Heb je een dag ailstoring, ben je opeens een pakketdienst...
    Had overigens nooit de indruk dat O&S zich als pakketpost gedragen...
    Zag ook net dat jouw dagboek > 40.000 keer is bekeken. Is dat jouw hele site? Ik bedoel, hoeveel views per pagina is dat?

  • 08 Juni 2010 - 16:40

    Annet:

    Hoi Celientje,
    Natuurlijk hoop ik ook dat je een voorstelling bij kunt wonen, het zou wat zijn zeg, maandenlang gewerkt en geen voorstelling gezien.
    NU pas krijg ik een indruk van de natuur van Siberië,
    het is heel erg mooi daar.
    Laat OLga en Stijn maar veel zien.
    Nu wil je zeker weten waar Yvonne en ik naar toe gaan?
    Naar Guus Meeuwis in het PSV stadion.
    Leuk hè?
    Heel veel plezier met Olga en Stijn.
    Groetjes en knuffels.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Celine

Actief sinds 02 Juli 2006
Verslag gelezen: 205
Totaal aantal bezoekers 108597

Voorgaande reizen:

01 September 2012 - 25 September 2012

Kaukasus

12 September 2011 - 08 December 2011

On the road

05 November 2009 - 01 Oktober 2010

From Russia, with love

07 Mei 2008 - 11 Mei 2008

Dubliners!

28 Januari 2008 - 30 April 2008

Ik heb getwijfeld over België

10 Januari 2007 - 25 Januari 2007

Raise the Red Lantern

24 Oktober 2006 - 09 Januari 2007

Ik hou het voor gezien of ik ben naar Vladivostok

Landen bezocht: