Verliefd! - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Celine Braake - WaarBenJij.nu Verliefd! - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Celine Braake - WaarBenJij.nu

Verliefd!

Door: Celientje

Blijf op de hoogte en volg Celine

21 Oktober 2011 | Verenigde Staten, San Diego

Haai allemaal,

Ja, verliefd op San Francisco! Erg jammer dat ik niet langer kon blijven, want ik vond het echt een fantastische stad. Iedere heuvel biedt een prachtig uitzicht, mooie gebouwen, en dan heb ik de Painted Ladies en Union Square niet eens gezien.

In Vladivostok werd wel gezegd dat de stad op San Francisco moest lijken. Ik geloofde dat toen al niet zo, en ik kan nu bevestigen dat het inderdaad echt niet waar is. Okee, heuvels, een baai en trams, maar daarmee houdt het op. De heuvels zijn hier trouwens wel echte kuitenbijters. Lombard Street heeft zelfs een gedeelte gezigzagd, omdat auto's anders niet veilig naar beneden kunnen.

Fisherman's Wharf is niet helemaal mijn ding, op een winkel voor linkspootjes na. Grappige dingen hebben ze daar, natuurlijk inclusief lijsten met Groten der Aarde die ook links zijn/waren. Obama!! Daarna heb ik een fiets gehuurd. Grappig hoe je soms over geld denkt; ik dacht, och dat is ook niet heel duur, zo’n fiets huren. Maar voor slechts enkele dollars per dag meer had ik een dikke auto onder mijn kont, haha! Ik ben onder andere de Golden Gate Bridge over gefietst. Aan de ander kant, in Sausalito, gegeten en in het donker teruggefietst. Helaas kwam ik er te laat achter dat er geen licht op mijn fiets zat. Griezelige momenten, maar ben dan toch veilig teruggekomen.

De volgende dag nog wat rondgelopen. Toen ik het hostel verliet was het lekker zonnig, maar helaas, toen ik uiteindelijk de boot naar Alcatraz moest nemen was het enorm bewolkt en behoorlijk koud. Brrr. Daar was ik niet op gekleed, maar goed.

Alcatraz was echt leuk om te bezoeken. Ik heb niet zo heel veel van het eiland gezien, maar wel een audiotour door de gevangenis gehad. Mocht je er ooit zijn: kies NIET voor de Nederlandstalige versie. De Engelstalige hebben ze namelijk in elkaar gemonteerd van opgenomen getuigenissen van bewakers en gevangenen. Resultaat: een soort van hoorspel van echte ooggetuigen. Prachtig en niet voor niets hebben ze hiermee prijzen gewonnen.

De tour was erg leerzaam en soms ook grappig. De gevangenen vormden een maatschappij op zich en hadden verschillende gedeeltes van de gevangenis namen gegeven. Broadway, Times Square... Ook vertelde een gevangene wat hij deed als hij voor een week ‘solitary confinement’ (een cel zonder licht of contact met andere gevangenen... Brrrr!) kreeg: hij trok een knoop van zijn shirt, gooide die in de lucht en doodde de tijd met het zoeken naar de knoop. Als hij hem gevonden had deed hij het nog een keer. En nog een keer. En nog een keer. En dat dan een week lang. Jakkie, ik denk dat ik me maar gewoon aan de wet houd ;-)

Zo was mijn dag en tijd in San Francisco helaas alweer voorbij. Woensdagochtend heb ik de bus gepakt naar San Diego, waar ik nu ben. Flashback naar het Midden-Oosten. Ten eerste omdat ik logeer bij Deborah, die ik daar van ken. Bovendien woont zij met haar echtgenoot op een boot (een heel serieuze, een enorm jacht!). Die ligt in de haven van het Sheraton Hotel, en zij (ik dus ook) mogen gebruik maken van hun faciliteiten. Dus loop ik weer rond in een peperduur hotel en geniet ik vooral van de gratis shampoo ;-) Het zal toch nooit mijn ding worden, die hotels, maar voor een paar dagen is het best weer grappig. Zeker aangezien ik de nacht ervoor in een gedeelde kamer in een hostel sliep!

Morgen ga ik hier een beetje rondtouren, waarschijnlijk ga ik onder andere naar Joshua Tree National Park. Geen zorgen, ik zal netjes op de gewone weg blijven en heel veel water meenemen. Ook al is het nu niet meer zo warm. Enge verhalen maken mij een watje/heel voorzichtig!

Els: haha, familie. Je zit er natuurlijk weer gigantisch naast. Mijn familie vindje vooral op Indonesie. Je kent ze wel, van die roodharige goedzakken die in bomen zitten... En Cambodia house, ach, ik weet niet. Ze moesten iets hebben om bepaalde delen van de wereld te representeren denk ik.

Madeleine: mooi he? En het is de spierpijn ook wel waard, dus dat scheelt. Fijne verjaardag gehad?

Mama: die had je een keer voor moederdag gekregen. Of eigenlijk, een andere moeder in een of ander arm land had die gekregen uit jouw naam....

Tante Toos: haha, inderdaad, ik heb nauwelijks iets beters te doen. Lekker he?

Thea: het lijkt me fantastisch om bij Amish te verblijven, maar ik vermoed dat ik dan eerst een jongetje moet vinden dat een moord gezien heeft en dat hij dan mijn bescherming nodig heeft...

Papa: ja, dat telt. En als het zo’n kippeneindje is, waarom ga je dan toch af en toe met de auto? :-P En vertel maar over Zegellak als ik terug ben. Het zegt me helemaal niets.

Es: International House of Pancakes! Tsss, wat heb ik nou aan jou? ;-) Ga op zoek naar Green Razor in NYC, maar kan niets beloven.

Trees: op een veranda zitten met mama en een boek moet te doen zijn, toch? Het is goed om haalbare doelen te stellen! Overigens werken trema’s hier niet volgens mij. Ik ben er ook mee gestopt.

Michiel: die Redwood was natuurlijk speciaal voor jou!

Tot volgende Californische verhalen!

Celine

  • 22 Oktober 2011 - 09:17

    Tante Toos:

    Ik dacht dat we er een nieuw familielid bijkregen maar dat valt tegen nu het een stad blijkt te zijn. Pas maar op dat je niet geschaakt wordt. Lieve gr.

  • 22 Oktober 2011 - 09:20

    Tante Toos:

    Zegellak is iets uit de tijd van de nomaden maar ik heb het nog meegemaakt. Kun je nagaan. Je kon er wel lekker mee kliederen en het kon verr...... heet worden.

  • 22 Oktober 2011 - 10:22

    Monique:

    San Fransisco ziet er geweldig uit op de foto's! Echt een aanrader dus! Gaaf hoor! Ik kijk uit naar je volgende verslag;)! Veel plezier!

  • 22 Oktober 2011 - 21:28

    Thea:

    Die film of dat boek van Leo ken ik niet, maar Daan Zonderland staat nog volledig op mijn innerlijke beeldscherm gebrand! Net als tante Pollewop, trouwens, maar ik ben de naam van de telenaar even kwijt.
    Maar ga gerust zo door met zowel foto's als bijschriften. Al is de Room with a view wel behoorlijk cynisch!

    Thea

  • 24 Oktober 2011 - 08:38

    Annet:

    Wel lachen met die tante Toos! Wordt maar niet verliefd op Joshua Tree National Park, en kom er op tijd weer uit!! Maar ook mij zit wel een klein beetje de kift, maar ook bewondering ,
    als je met zo'n vrije geest de weeld rondtrekt.
    Liefs mam.

  • 24 Oktober 2011 - 14:41

    Es:

    Lombard street= yep, is bekend om z'n steile helling en dat het daar nog wel eens mis wil gaan, haha.
    Times Square= at least they've got the times part down. :-P
    Int'l House of Pancakes= ok, ik heb er van gehoord, but... nobody can beat Marco's yummy Canadian pancakes, so why would I bother checking it out?
    Miss you much!!!!
    Veel liefs!

  • 24 Oktober 2011 - 14:42

    ES:

    p.s- hier is de kerstshow in de intratuin (en andere zaken) ook al helemaal gereed. Yegh!
    Het is nog niet eens Halloween geweest!!!

  • 24 Oktober 2011 - 15:15

    Tante Toos:

    Onder het genot van 'n drûpke heb ik de fotogalerie bekeken. Waarom hedde gij oe ogen dicht op de foto?
    Die plaatjes hedde gij nie geschoten mee 'n wergwerpcamera ha ha.
    Meid geniet van 't leven het duurt maar ff. Gr. en knuffel.

  • 24 Oktober 2011 - 17:10

    Tante Toos:

    Prof. Zegellak. Ik ben geen boekenwurm dus heb ik die interessante lectuur niet gelezen. Trouwens ook geen stripverhalen. Dat is iets voor de volwassen kinderen onder ons. hmmm.

  • 25 Oktober 2011 - 16:32

    Michiel:

    Hoi Celine,

    De Redwood speciaal voor mij? Aw, shucks. :blush:

    Mooie gevels in Sausalito. Boeiend inkijkje in Alcatraz. - Kerst-etalages in San-Fran? Dan liggen er zeker ook al pepernoten, hè? - Is Obama links? Dan is Sarah Palin vast rechts. ;)

    @ Thea: Zegellak, Pinkelman en Pietje Puk werden getekend door Carol Voges.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Celine

Actief sinds 02 Juli 2006
Verslag gelezen: 180
Totaal aantal bezoekers 108421

Voorgaande reizen:

01 September 2012 - 25 September 2012

Kaukasus

12 September 2011 - 08 December 2011

On the road

05 November 2009 - 01 Oktober 2010

From Russia, with love

07 Mei 2008 - 11 Mei 2008

Dubliners!

28 Januari 2008 - 30 April 2008

Ik heb getwijfeld over België

10 Januari 2007 - 25 Januari 2007

Raise the Red Lantern

24 Oktober 2006 - 09 Januari 2007

Ik hou het voor gezien of ik ben naar Vladivostok

Landen bezocht: